בריאות ותזונה

למה לא כדאי להגזים עם אכילת עגבניות מדי יום?

מה קורה לנו בגוף כשאנחנו אוכלים עגבניות ומדוע לא כדאי להגזים עם צריכתן?

אא

אוכלים עגבניות בכל יום - למשל בתוך סלט? למרות שעגבניות נחשבות בדרך כלל למזון בריא, צריכת כמויות מוגזמות יכולה לגרום גם לבעיות. 

אופיין החומצי של העגבניות מחייב לצרוך אותן במידה, שכן אכילת מזונות חומציים מדי יום, עלולה לגרות את רירית הקיבה, ולהחמיר תסמיני מצבים כמו ריפלוקס חומצי או גסטריטיס. 

ואמנם זה נדיר, אך חומציות מעגבניות ולימונים יכולה לגרום לתגובות אלרגיות, שיבואו לידי ביטוי בגירוד ואדמומיות על העור אצל חלק מהאנשים, ואצל אחרים יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות קשיי נשימה.

העגבניות הן מקור טוב למינרל החיוני אשלגן. עם זאת, עבור אנשים עם מצבים בריאותיים מסוימים כמו מחלת כליות, צריכת כמויות מוגזמות של מזונות עשירים באשלגן, כולל עגבניות, עלולה להוביל לחוסר איזון באלקטרוליטים, ולהביא לסיבוכים בעקבות כך. 

עגבניות מכילות גם אוקסלטים שהם חומרים טבעיים שבאכילה מוגזמת יכולים לתרום להיווצרות אבנים בכליות אצל אנשים רגילים. עם זאת, עבור רוב האנשים תכולת האוקסלטים בעגבניות אינה מהווה דאגה כשהיא נצרכת במתינות. 

תרופות מסוימות כמו נוגדי קרישה ומדללי דם עלולות ליצור אינטראקציה עם עגבניות, בשל תכולת ויטמין K הגבוהה שבהן. ויטמין K עלול להשפיע על היעילות של תרופות מסוימות, ולכן צריכת עגבניות מוגזמת עלולה לפגוע בהשפעתן של תרופות עם ויטמין K.

תגיות:עגבניותונשמרתםחומציות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה