חדשות בארץ

היועמ"שית ללוין: "איומים בפיטורים לא ירתיעו אותי מלמלא את תפקידי"

גלי בהרב מיארה השיבה בכתב לטענות שהעלה נגדה אתמול שר המשפטים יריב לוין. " נמשיך לסייע לממשלה למלא את תפקידה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין"

יריב לוין (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)יריב לוין (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

מעמיק הקרע בין שר המשפטים יריב לוין ליועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה. זו השיבה היום (חמישי) למכתב ששלח אליה אתמול שר המשפטים. השר תקף אותה על התשובה שהגישה לבג"ץ, בנוגע לעתירות נגד אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים וטען כי מיארה, במקום לייצג את הממשלה, פוגעת בעבודתה ובתגובותיה לעתירות בבג"ץ היא מתנהגת כעותרת נגדו.

המחלקות העיקרית בין השניים נסובה כעת סביב העתירה שהוגשה נגד לוין על אי כינוס הוועדה למינוי שופטים. מיארה הביעה עמדה לפיה השר המשפטים טועה בהחלטתו לא לכנס את הוועדה, וציינה זו בתגובתה לבג"ץ.

במכתב התשובה ללוין כתבה בין היתר מיארה כי: "חובתנו להתריע ממהלכים מנוגדים לחוק. דבריך ביחס לתפקוד הייעוץ המשפטי לממשלה אינם תואמים את העובדות. הם גם סותרים מושכלות יסוד של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ובעיקר מתעלמים מחובתו המקצועית של היועץ המשפטי לממשלה להקפיד על כך שפעולות הרשות המבצעת יעלו בקנה אחד עם החוק, לטובת הציבור כולו".

לדבריה, "כך נוצר יש מאין רושם מוטעה שלפיו הייעוץ המשפטי לממשלה בהנהגתי אינו מקדם באופן שוטף, מקצועי, ענייני, ובהתאם לדין את מדיניות הממשלה ועשייתה. המציאות הפוכה לגמרי".

בהמשך כתבה היועמ"שית כי "חובתו המקצועית של מערך הייעוץ המשפטי לממשלה היא להתריע בפני הממשלה - כל ממשלה - מפני מהלכים המנוגדים לדין. הייעוץ המשפטי בהנהגתי ימשיך לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה בגבולות הדין, ויעצב פתרונות משפטיים לקידום עשיית הממשלה גם כאשר מתעוררים קשיים משפטיים. טענות המועלות ליצור מצג של חוסר שיתוף פעולה, כמו גם איומים בפיטורים הנשמעים בכלי התקשורת, לא ירתיעו אותי ואת אנשיי מלהמשיך למלא את תפקידנו על כל היבטיו".

לוין כתב אתמול למיארה כי "כל מי שקורא את התגובה מטעמך, יחשוב שמדובר בכלל בעתירה כנגדי, ולא בתשובה מטעמי. התגובה כולה עוסקת בהצגת עמדה קיצונית התומכת לחלוטין בעמדת העותרים, ללא כל בדל של ניסיון לתמוך את עמדתי ולו במרכיב אחד מתוך שלל הטיעונים הנוגעים לעניין. יתר על כן, לשיאם מגיעים הדברים כאשר את, כמי שמייצגת אותי, מבקשת שיוצא כנגדי צו בדיוק כפי שמבקשים העותרים".

שר המשפטים טען כי התנהגותה של מיארה אינה ראויה: "גם בסטנדרטים הלא מקובלים וחסרי התקדים בהם מתנהל הייעוץ המשפטי לממשלה בהובלתך, מדובר בשיא נוסף של יחס מזלזל, ורמיסת זכותי הבסיסית כבעל דין לקבל ייצוג הולם בבית המשפט, בעתירות המופנות כלפי. הותרתי באפילה, בסמוך מאוד למועד האחרון להגשת התגובה מטעמי, והותרתי בפועל ללא ייצוג וללא יכולת להבטיח שעמדתי תובא במלואה בפני בית המשפט, מהווים פגיעה קשה בזכותי כבעל דין, כשר בממשלה, בזכויות הציבור בשמו אני פועל, ופגיעה קשה בהליך המשפטי עצמו".

"צר לי לקבוע כי התנהלותך מותירה פעם אחר פעם את הממשלה ואת שריה, ללא יעוץ משפטי וללא הגנה משפטית, באופן שהביא לאובדן אמון ולפגיעה קשה בעבודת הממשלה. במצב שיצרת נמנע קיומם של יחסי עבודה תקינים מינימאליים בין הממשלה ושריה, לבין מי שאמורה להעניק להם ייעוץ משפטי שוטף", האשים לוין. לסיום כתב: "לאור האמור, הריני להודיעך כי אני רואה עצמי כמי שאינו מיוצג בהליך וכמי שעמדתו אינה מובאת כנדרש בפני בית המשפט".

תגיות:יריב לויןגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה