חדשות בארץ

אזהרת מסע לנוסעים לחו"ל: "חמאס יוזם פיגועי חטיפה"

המטה לביטחון לאומי סימן מספר מדינות לגביהן קיימות התרעות. ברשימה: טורקיה ושבדיה. במספר מדינות, בהן גאורגיה, החשש הוא מניסיון לפגוע בתיירים ישראלים

אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Gili Yaari/Flash90)
אא

המטה לביטחון לאומי פרסם היום (חמישי) אזהרה לישראלים שיטוסו לחו"ל בחגי תשרי. בין השאר הזהיר מפני עלייה בפוטנציאל איום הטרור בשבדיה ובדנמרק. אזורי סיכון נוספים: גיאורגיה וטורקיה - שם שואפת איראן לנסות להוציא פיגועי טרור נגד ישראלים.

בהודעת המטה נמסר כי "בתקופה האחרונה מזוהה מוטיבציה גבוהה של החמאס והג'יהאד האסלאמי לבצע פיגועי חטיפה בארץ, כדי להגדיל את 'קלפי המיקוח' מול ישראל. לא מן הנמנע כי ישאפו לקדם פיגועי חטיפה גם מחוץ לגבולות המדינה".

ביחס לטורקיה, ההמלצה של האגף ללוחמה בטרור היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות, בשל חשש כי "גורמי טרור ינסו לפגוע בישראלים השוהים בה". לגבי גיאורגיה, מומלץ רק לנקוט באמצעי זהירות מוגברים.

האזהרה מתייחסת גם לאזרבייג'ן, מדינות אגן הים התיכון, מדינות באפריקה ובאמריקה הלטינית. לפי המטה לביטחון לאומי, גורמי טרור איראניים ממשיכים בניסיונותיהם ליצור קשר עם אזרחים ישראלים בארץ ובחו"ל, בכסות עסקית או התחזות לגורמים אחרים, לשם שליפתם וקידום פגיעה בהם.

רבים הישראלים היוצאים לסיני וגם יעד זה נמצא ברשימה. ההמלצה לישראלים השוהים בחצי האי היא לשהות אך ורק באתרי תיירות מוכרים, רצועת החופים המאובטחת ושארם א-שייח, שבהם קיימת נוכחות של כוחות אבטחה מצריים.

במטה לביטחון לאומי סיכמו כי "אנו קוראים לציבור הישראלי להמשיך לצאת לחו"ל, אך להיות ערני ולנהוג באחריות. במדינות בעלות רמת סיכון גבוהה יש לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולהימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודיים. אנו ממליצים לציבור לעקוב אחר סטטוס אזהרות המסע של המטה לביטחון לאומי".

תגיות:טרור בעולםאזהרת מסע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה