חם ברשת

אלירז שדה זועם: "למה הבנקים לא מחזירים לנו כסף?"

המנחה טען: "בנקים מרוויחים מעליית הריבית וכל השאר נקברים, מדוע לא מחזירים את הכסף לציבור בדרכים אחרות?"

  • י"ד אלול התשפ"ג
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

חשיפת רווחי הענק של הבנקים הגדולים לא עשתה טוב לאושיית הרשת והמנחה אלירז שדה, בעלה של המנחה אילנית לוי. שדה יצא במתקפה חריפה בחשבון הטוויטר שלו וטען כי הוא מרגיש מרומה.

"בנקים מרוויחים מעליית הריבית וכל השאר נקברים, מדוע לא מחזירים את הכסף לציבור בדרכים אחרות?", כתב. אחד המגיבים כתב לו: "זה נקרא דיבידנדים ובנק הפועלים בדיוק חילק חזרה לציבור (בעלי המניות) 769 מיליון שקל, ובסך הכל בשנה האחרונה 2.6 מיליארד שקל. סדר גודל של 40 אחוז מהרווח הנקי שלהם". שדה לא נשאר חייב וענה: "אלה ששילמו את הריביות הכי יקרות הם לא סוחרים במניות, הריבית עלתה כי המדינה החליטה, אז המדינה צריכה לדאוג שהכסף שנלקח מהם יוחזר גם אליהם".

כזכור, לפני מספר ימים יצא נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, נגד נגיד בנק ישראל ומדיניות הריבית שלו. הוא טען כי הנגיד "מפר את האיזון" בין המערכת הבנקאית למגזר העסקי. רווחי הבנקים הגיעו ל-13.6 מיליארד שקל ברבעון הראשון כעמלות המגזר העסקי עלו. "הנגיד צריך להסביר בבירור את המדיניות אותה הוא מנהל הפוגעת במגזר העסקי, במשקי הבית ובנוטלי המשכנתאות", אמר לין. "אין די בהעלאת ריבית הבנק, על הנגיד לצאת מאזור הנוחות ולהתמודד עם תוצאות העלאות הריבית".

עוד הוא טען: "הריבית האפקטיבית כיום היא למעלה מ- 7% ונגיד בנק ישראל אפילו רומז על אפשרות של העלאה נוספת בעתיד. הנגיד היה צריך לערוך רביזיה מחודשת בעמלות הבנקים כדי להוריד את העלויות המושתות על המגזר העסקי. הוא היה צריך לאפשר שוני מבני ופריסה מחדש של פרעון חובות נוטלי המשכנתאות כדי להקל על ציבור הצעירות והצעירים ואף למתן העלות ריבית למשקי הבית. בפועל הנגיד לא שולל השגת מטרות אלה אך מסתפק בשיחות נעימות במקום הפעלת סמכויותיו".

תגיות:חם ברשתבנקיםאלירז שדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה