חדשות בעולם

מרגש: איבד את רגלו במלחמה באוקראינה וכשהתעורר - ביקש להניח תפילין

רוסלן הוא חייל יהודי מקייב שחבר לצבא אוקראינה. במהלך המלחמה הוא איבד את רגלו בפעולת חילוץ. אחרי שפגש את הרב הראשי של אוקראינה בבית החולים – הייתה לו רק בקשה אחת

  • י"ד אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוסלן, חבר הקהילה היהודית בקייב, התעקש להצטרף למאמץ של צבא אוקראינה לסיים את המלחמה. הוא כבר לא בשנות ה-20 לחייו, אבל בקיץ שעבר הוא התגייס לצבא. במלחמה הוא איבד את רגלו, ומה שקרה אחרי שהתעורר – הפתיע אפילו את הרב יונתן מרקוביץ, רבה הראשי של קייב.

"בחורף האחרון נשלחתי לאזור דונבאס להילחם בקו ראשון לאש", משחזר רוסלן. "לאחר מאמץ אדיר, כשהרוסים נמצאים במרחק נגיעה מאיתנו, הצלחנו להחזיר חלקים נרחבים מידי האויב. כיוון שאני מכיר את השטח בעיניים עצומות, נבחרתי להוביל את חיילי חיל ההנדסה ועזרתי להם לנקות את השטח. הטילים, המוקשים והעובדה שמדובר בשטחים של יערות סבוכים שכל ענף שעף ברוח יכול להפעיל את חומרי הנפץ, הפכה את הפעולה למסוכנת ביותר. רבים מחברי לנשק פונו עם פציעות קשות וכריתת גפיים".

אחרי מספר חודשים של לחימה, באחת מפעולות הפינוי, רוסלן עלה על מוקש. הוא נפצע באורח קשה ואיבד את רגלו. הוא פונה תחת מאמץ רב לבית החולים והרב מרקוביץ הגיע לבקרו בפעם הראשונה. רוסלן היה קטוע רגל, בשלבי התאוששות ולאחר סדרת ניתוחים מורכבת. כשהתעורר, ביקש להניח תפילין ולומר "הגומל".

"זה היה מעמד מרגש" סיפר הרב מרקוביץ ל"מעריב". "רוסלן הוא יהודי גיבור שמסר את נפשו כדי להגן את מולדתו, על משפחתו ועל אחיו לצרה. כשתפילין מעטרים את ראשו, הוא  בירך את ברכת הגומל על שזכה לחזור למשפחתו וקיבל את חייו במתנה".

תגיות:מלחמהאוקראינהתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה