פעילות הידברות

הבשורה הקשה שהתקבלה בנופש לפני כניסת שבת. הרב יעקב חמו על כוחו של הצחוק

שיחת טלפון שקיבל אביעד יכולה היתה להרוס לו את הנופש שחיכה לו כל כך, אבל ערנותו של הרב יעקב חמו וטיפולו המסור בצחוק ובשמחה הפכה לאביעד את השבת לטובה

  • י"ד אלול התשפ"ג
אא

זה קרה בשישי אחר הצהריים. אביעד (שם בדוי) רץ בלובי המלון הלוך ושוב כשהוא מדבר בטלפון הנייד שלו. בשיחת הטלפון שקיבל במפתיע נודע לו שאחיו הבכור איבד את הכרתו והובהל לבית החולים. אביעד נמצא רחוק מאחיו האהוב, ולא היה בידו לעשות דבר. עוד מעט שבת נכנסת, והוא לא יכול היה להספיק להגיע לבית החולים ולהבין מה בדיוק קרה לאחיו.

"באחד מנופשי השבת של הידברות ראיתי בלובי המלון אדם שנראה בסערת רגשות גדולה תוך כדי שהוא מדבר בטלפון. זה היה נראה לי כמובן חריג בנוף. בדרך כלל אנשים כל כך מחכים להירגע בנופש מיוחד שכזה לנשמה. הם מלאים ציפיה והתרגשות, אבל אותו אביעד לא ציפה לבשורה שעלולה היתה להרוס לו את הנופש." כך משחזר הרב יעקב חמו, משמח הלבבות, את החוויה יוצאת הדופן שהיתה לו באותו הנופש טרם כניסת השבת.

 

להתחזק בשבת בשמחה לאחר בשורה שכזו

"ראיתי שהוא זקוק לעזרה. ניגשתי אליו כשהוא עדיין דיבר בטלפון, בירכתי אותו לשלום, וכדי לפתוח איתו בשיחה אמרתי לו שעוד מעט מתחילה תפילת מנחה." אביעד עצר את שיחת הטלפון. "שאלתי אותו מה קרה, והוא סיפר לי שאחיו איבד את ההכרה, והמצב שלו לא טוב. אביעד נראה אכול דאגה. הוא שיתף אותי שמדובר באחיו הגדול, והוא מחובר אליו מאוד."

הרב חמו ניסה לדבר אל ההיגיון של אביעד ולהסביר לו שדאגה וצער בשבת לא יעזרו לו בכלום, בפרט שאין לו יכולת ממשית לעזור לאחיו שנמצא רחוק ממנו. "אני מבטיח לך שרק טוב יצא מכך שאתה תתחזק להיות בשמחה בשבת כנגד הטבע, כי אנחנו מקיימים מצווה, וממצוות לא מפסידים." אמר הרב חמו לאביעד, הזמין אותו להרצאותיו לאורך השבת, והוסיף שכמובן יזכירו את השם של אחיו על מנת להקדיש את השיעורים בשבת לרפואתו.

 

מה עושים כשהאח מאושפז בבית חולים? מתגלגלים מצחוק

מסתבר שעצתו של הרב (כמו גם הרצאתו המצחיקה של הרב) נפלה על לב שומע. "אביעד ממש התגלגל מצחוק בהרצאה הראשונה. בין הרצאה להרצאה דיברתי איתו, עודדתי אותו, וראיתי שמשיעור לשיעור הוא פשוט היה משוחרר יותר ומחוזק יותר." הרב עזר לאביעד לחזור ליישוב הדעת, ולהבין שה' לא עושה טעויות. העניין הרפואי של אחיו קרה דווקא כשאביעד היה בנופש, וזאת כדי לעזור לו להיות בשמחה, אחרת מי היה יודע איזו שבת היתה עוברת עליו כשהוא בביתו? "אביעד אמר לי שאם הוא לא היה בבית מלון, והיה בביתו – ייתכן ביותר שהשבת היתה עלולה להיות עצובה ואפופת דאגות. עצם הנופש עם המנוחה שבו, החדרים היפים, האוכל הטוב, וההרצאות שבו, כל אלו עזרו לו לצאת מהמחשבות השליליות על מצבו של אחיו, כי גם ככה זה לא היה מועיל לא לו ולא לאחיו.

 

"אביעד שכח ממצבו של אחיו"

"ככל שהשבת התקדמה היה ניכר על אביעד שהוא שמח יותר ויותר. לקראת סוף השבת שאלתי אותו האם הוא מחכה למוצ"ש כדי להתעדכן, והוא הפתיע אותי כשאמר לי שהוא שכח לרגע ממצבו של אחיו. השבתי לו שאם הוא שכח, ולא מצוי בצער – אני מאמין שזה יעשה בע"ה רק טוב."

במוצאי השבת ניגש אביעד לרב חמו וחיבק אותו חיבוק אמיץ מלב אל לב. "אביעד סיפר לי שאחיו מרגיש הרבה יותר טוב, ובחסדי ה', ביום ראשון הוא כבר משתחרר מבית החולים לביתו. כמה שמחתי שהצלחתי לעזור לפחות ליהודי אחד להיות בשמחה באמת".

 

בואו לפגוש את הרב יעקב חמו בנופש שבת רוחנית במלון נוף כנרת: שישי-שבת פרשת ניצבים וילך. כ"ב-כ"ג באלול התשפ"ג 8-9.9 הבטיחו מקומכם: התקשרו כעת: 073-222-1270 או לחצו כאן >>>

תגיות:נופשהרב יעקב חמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה