חדשות בארץ

שלוש שנות מאסר בפועל לחייל ששיחק בנשק והרג את רב"ט ברוך כברתה

בית הדין הצבאי גזר את עונשו של לוחם יחידת המעברים במשטרה הצבאית. בינואר השנה הנאשם נכנס לחדרו של כברתה, תפעל לא נכון נשק ופלט כדור שגרם למותו של החייל

רב"ט ברוך כברתה (צילום: דובר צה"ל)רב"ט ברוך כברתה (צילום: דובר צה"ל)
אא

בית הדין הצבאי גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר בפועל, בגין עבירה של המתה בקלות דעת ובגין עבירה של שיבוש מהלכי משפט, על החייל שבעת משחק בנשק גרם למותו של רב"ט ברוך כברתה.

על פי כתב האישום שהגישה התביעה הצבאית, הנאשם נכנס לחדר מגורים שבו שהו חיילים אחרים, במחנה ענתות סמוך לירושלים. הוא נטל כלי נשק של חייל אחר, שבו מחסנית שהכילה כדורים. הנאשם הבחין בכך שנצרת הנשק במצב "בודדת", וביצע פעולות שונות בנשק, באופן שהביא לגריפת כדור לבית הבליעה ולירי כדור, שפגע בכברתה וגרם למותו הטראגי. לאחר מכן, ביקש הנאשם מחייל אחר שלא יספר על שאירע בחדר.

בבית הדין הודה הנאשם, אשר שירת כלוחם מעברים במשטרה הצבאית, בעבירה של המתה בקלות דעת ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט. לפני שבועיים הורשע על סמך הודאתו. העונש סוכם בהליך גישור בין התביעה לסניגוריה ובית הדין אישר אותו היום.

השופטים הצבאים גזרו על הנאשם גם מאסר על תנאי וכן תשלום פיצוי למשפחתו של המנוח, אשר שולם להם מראש.

התביעה הצבאית ציינה בפני בית הדין הצבאי, כי העונש המוסכם מחמיר ביחס לרמות הענישה הנהוגות, משקף את החומרה בה היא רואה את המקרה, ונועד למנוע אסונות עתידיים מסוג זה.

תגיות:צה"לבית משפט צבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה