חדשות בארץ

חסר תקדים: השופט אלרון הודיע על כוונתו להתמודד לתפקיד נשיא בימ"ש העליון

עד היום נשיא בימ"ש העליון נבחר לפי שיטת הסניוריטי, על פיה הוותיק ביותר מקבל את התפקיד, עם פרישת הנשיא המכהן. בשל הודעתו נפסל יוסף אלרון מלדון בעתירה שהוגשה, הדורשת משר המשפטים לכנס את הוועדה למינוי שופטים

השופט יוסף אלרון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופט יוסף אלרון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, הודיע היום (רביעי) לשר המשפטים יריב לוין ולנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, על כוונתו להתמודד על נשיאות העליון, אף שאינו ותיק השופטים.

"אבקש כי שמי ייכלל ברשימת המועמדים לכהונה זו לכשתתפרסם", כתב אלרון. בכוונת השופט להתמודד על הכהונה הקרובה בנשיאות בית המשפט העליון, לאחר פרישתה הצפויה של הנשיאה הנוכחית חיות, בסוף חודש ספטמבר הקרוב.

זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של בית המשפט העליון ששופט מודיע על כוונתו להתמודד לכהונה הרמה. עד היום נשיא או נשיאת העליון נקבע לפי ותק, בשיטה המכונה "הסניוריטי". השופט הוותיק ביותר הוא זה שמתמנה לתפקיד עם פרישתו של הנשיא המכהן. כיום, על פי השיטה, המעומד להתמנות הוא השופט יצחק עמית.

בעקבות הודעתו של אלרון, הודיעה הנשיאה חיות כי השופט לא יוכל לשבת בהרכב השופטים אשר ידון בעוד כשבוע וחצי בעתירה הדורשת את כינוסה המיידי של הוועדה למינוי שופטים. לדיון בעתירה זו מונו, מלבד אלרון, השופטת ענת ברון והשופט דוד מינץ. בית המשפט העליון יודיע בקרוב מי יהיה השופט השלישי בהרכב.

אלרון מכהן כשופט בבית המשפט העליון מאוקטובר 2017. לפני שנבחר לכהן בעליון, בתקופת איילת שקד כשרת המשפטים, כיהן אלרון כנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה.

נציין כי לאלרון ימלאו בקרוב 68, כך שאם ייבחר לתפקיד הוא יכהן בו פחות משנתיים.

תגיות:בית המשפט העליוןהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה