בריאות ותזונה

חשוב לזכור: זו הטעות שכולנו עושים כשאנחנו שוטפים ידיים

רבים מאיתנו לא חונכו מגיל צעיר לשמור על היגיינת הידיים בצורה הנכונה שלה. הכתבה הזו תציג את כל הטעויות שאנחנו עושים, כשאנחנו (כבר) שוטפים את ידינו במים

אא

כדי להבטיח את היגיינת הידיים הטובה ביותר, חשוב לשטוף את הידיים כראוי ולפעול לפי ההנחיות המומלצות מרשויות הבריאות, אולם רבים מאיתנו לא 'חונכו' בגיל צעיר לשטוף ידיים בצורה נכונה.  

בעת שטיפת ידיים, יש כמה טעויות נפוצות שאנשים עושים לעתים קרובות, ובכתבה זו נבקש לגעת בכל הטעויות, כשהראשונה והחשובה שבהן היא הזמן המומלץ 'לבלות' מתחת לכיור - שרובנו פשוט לא יודעים. גם אם אנחנו נורא ממהרים, צריך לזכור שכשיש על הידיים חיידקים, הם לא יורדים משם בקלות.

כדי להסיר אותם לחלוטין צריכים 'לבלות' מתחת לכיור לפחות למשך חצי דקה-דקה, תוך שפשוף הידיים ביסודיות עם מים וסבון. הרבה סבון ליצירת קצף שיכסה את כל שטחי הידיים - כפות הידיים, גב הידיים, בין האצבעות ואפילו מתחת לציפורניים.

טעות נוספת שאנחנו עושים אחרי שטיפת הידיים היא ניגוב חוזר במגבת שהלחות שבה גורמת לצמיחת חיידקים חדשים בכל פעם. אז מה הפיתרון? או לייבש את הידיים באזור היבש של המגבת הרב-פעמית, או להחליף למגבת חדשה.

וזכרו את הטעות הזו: אחרי שאתם שוטפים היטב ומנגבים היטב - אל תגעו שוב במשטחים מזוהמים כמו ברזים, ידיות של דלתות, מגבות מלוכלכות וכדומה, כי עצם הנגיעה החוזרת במשטחים מלוכלכים (שכולנו נכשלים בה) מצריכה אתכם לשטוף ידיים שוב, אחרי שכבר שטפתם. ראו הוזהרתם.

תגיות:היגיינהטעותחשובשטיפהידיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה