חדשות בארץ

יומיים לפתיחת שנת הלימודים: מאמץ אחרון למנוע שביתה בתיכונים

נציגי משרדי האוצר החינוך ממשיכים לנהל עם ארגון המורים. המורים מבקשים תוספת שכר. שר החינוך קיש: "בשיחות היום תתקבל החלטה, האם הגענו להסכם או לא, ונודיע על כך מחר בבוקר"

יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

(עדכון: 16:27)

נמשך המשא ומתן בין ארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך, כדי למנוע את השבתת בתי הספר התיכונים ביום שישי הקרוב, יום פתיחת שנת הלימודים. הצדדים חזרו היום (רביעי) לשולחן הדיונים וישנה התקדמות שעדשויה למנוע את השביתה.

נזכיר כי הישיבה אמש בין יו"ר ארגון המורים רן ארז לבין נציגי משרד האוצר, משרד החינוך והשלטון המקומי, שבה נכח בחלק מהזמן גם שר החינוך יואב קיש, הסתיימה ללא תוצאות. המורים דורשים הסכם שכר חדש, שנתקל בהתנגדות בעיקר מצד אנשי האוצר.

עדיין לא ברור אם תלמידי התיכונים יפתחו את שנת הלימודים, ועם זאת ניסיון העבר מלמד ששעות לפני יום הלימודים מגיעים הצדדים להסכמות. בריאיון לווינט אמר שר החינוך יואב קיש כי "המשא ומתן אינטנסיבי אבל הוא הדבר החשוב ביותר. בשיחות היום תתקבל החלטה, האם הגענו להסכם או לא, ונודיע על כך מחר בבוקר. העלאת שכר למורים זה בעיניי דבר סופר חשוב, ואני שותף מלא לארגון המורים בעניין הזה. אני מרגיש אופטימיות. הגדרנו את המתווה שבו יש פערים, ויש הבנה מה חשוב לכל צד ואיך אפשר לנסות לגשר על כך. כשמסתכלים על כל הפערים אני חושב שאנחנו נמצאים בדרך טובה ואני מקווה שנצליח להבשיל את זה עוד היום".

גורמים בארגון המורים ציינו כי בפגישה אחר ההצריים הושגה התקדמות. לדבריהם האוצר הציע להוסיף 2000 שקלים בממוצע לשכר המורים. מנגד באוצר אמרו כי "איננו נכנסים לפרטי המשא ומתן. לצערנו הפערים גדולים ועדיין אין הסכמות. אנחנו עושים מאמצים להגיע להסכמות שיביאו לשיפור מערכת החינוך".

תגיות:מערכת החינוךיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה