חדשות בארץ

נוסעי הטיסה שנחתה נחיתת חירום בסעודיה: "דאגו לנו לארוחות והתייחסו מאוד יפה"

128 ישראלים היו בטיסה חברת "אייר סיישל", שנחתה נחיתת חירום בעיר ג'דה ונאלצו לשהות שם לילה. אחר הצהריים שבו לישראל, בטיסה ישירה ראשונה מערב הסעודית לישראל. ראש הממשלה: "מעריך את היחס החם של הרשויות הסעודיות לנוסעים הישראלים"

המטוס נוחת בנתב"ג (צילום: רשות שדות התעופה)המטוס נוחת בנתב"ג (צילום: רשות שדות התעופה)
אא

טיסת "איר סיישל" שהמריאה מהעיר ג'דה שבסעודיה, נחתה אחר הצהריים (שלישי) בישראל ובה 128 ישראלים, שחוו נחיתת חירום בערב הסעודית ושהו שם לילה.

נזכיר כי המטוס היה אתמול בערב בטיסה מאיי סיישל לישראל, כאשר מעל סעודיה דיווח הצוות על תקלה וביקש אישור נחיתה מיידי משלטונות סעודיה. הנוסעים המתינו תחילה מספר שעות בתוך המטוס, עד שניתנה הנחיה להורידם עד להגעת מטוס חלופי שיביא אותם לארץ. בשעות הבוקר המטוס החלופי נחת בסעודיה והטיסה לישראל, הישירה הראשונה בהיסטוריה בקו ערב הסעודית - נמל התעופה בן גוריון, נחתה אחר הצהריים בישראל בשלום.

שי קלמנוביץ' וטל ממן, שהיו על המטוס, סיפרו: "התחושה היא שעשינו היסטוריה, אולי נביא את השלום. בהתחלה כאשר הייתה תקלה במטוס היה לחץ וחוסר וודאות. התחלנו להריח קצת ריח של שרוף ואז אורות בצד אחד כבו, והייתה תקלה בחשמל. ישבנו כ-3 שעות במטוס שהשירותים בו לא עבדו, ואלו היו הרגעים של חוסר הוודאות, אבל כל הזמן הייתה תחושה טובה שיהיה בסדר, ואז כאשר עלה אחראי מטעם שדה התעופה ואמר לנו שאנחנו נשארים כאן בג'דה, העבירו אותנו לבית מלון, בשדה התעופה היה שטח סטרילי והתייחסו אלינו מאוד יפה".

מירי יוסף, שהייתה אף היא על הטיסה, שיתפה: "זו הייתה חוויה, אירגנו לנו חדרים במלון, דאגו לנו לארוחות, והתייחסו מאוד יפה. אחרי שהמטוס נחת בסעודיה ראינו מסביב שהוא מוקף אנשי ביטחון ורכבי חירום אבל אחרי שירדנו, עשו לנו את הביקורת דרכונים, ואז לקחו אותנו למלון בשדה".

נציין כי משרד החוץ הישראלי, כמו גם גורמי ביטחון בישראל, היו כל העת בתמונה ודאגו להתעדכן ולפעול לטובת הנוסעים. אחת הסיבות: מספר ישראלים בטיסה הם אנשי כוחות הביטחון שהיו בחופשה פרטית.

גם אחיו של חבר הכנסת אלמוג כהן ורעייתו היו על הטיסה. חבר הכנסת כהן סיפר: "גילינו את זה כשהבנו שהטיסה נחתה בסעודיה, מיד הופיע מספר הטיסה, יצרתי קשר עם שר החוץ אלי כהן שבצורה מאוד מקצועית תפעל את האירוע, העלה מולי את מנכ"ל המשרד שביקש להסתיר את הזהות של אחי, על כל פנים, ביקשתי להעביר מסר של תודה לסעודים, על היחס החם לכל הנוסעים, וברוך ה' נחתו בשלום".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לאירוע ואמר: "אני מאוד מעריך את היחס החם של הרשויות הסעודיות לנוסעים הישראלים שהמטוס שלהם נקלע למצוקה ונאלץ לנחות נחיתת חירום בג'דה. אני שמח שכולם חוזרים הביתה. אני מאוד מעריך את השכנות הטובה".

תגיות:סעודיהנחיתת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה