חדשות בארץ

בן גביר הוציא הנחיה: מחבלים לא ישתחררו מהכלא למעצר מנהלי

השב"כ התריע כי המחסור במקומות כליאה מקשה על ביצוע מעצרים, והמליץ על שחרור מחבלים שעברו עבירה קלה. השר לביטחון לאומי: "גם מחבל שזרק אבן ולא פגע הוא מחבל". סנקציה נגד חמאס: מספר הפועלים מעזה הנכנסים לישראל לא יוגדל

כלא גלבוע (צילום: Moshe Shai/FLASH90)כלא גלבוע (צילום: Moshe Shai/FLASH90)
אא

ביום שישי הקרוב תצא לפועל החלטת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שלא לשחרר בשחרור מוקדם, או שחרור מנהלי, מחבלים המוגדרים על ידי השב"כ כמי שביצעו "פשיעה לאומנית רכה". כך נודע היום (שלישי).

הכוונה למחבלים שזרקו אבנים ויידו בקבוקי תבערה, אך לא הצליחו לגרום לפגיעות בנפש. גורמים בשב"כ המליצו על שחרור מוקדם, כדי להקל על הצפיפות בבתי הכלא.

מקורביו של בן גביר ציינו כי השר הבהיר לגורמי הביטחון כי לא יסכים לשחרור מנהלי של מחבלים. "גם מחבל שזרק אבן ולא פגע הוא מחבל שלא שייך שישתחרר מבית הכלא".

עיתון "ישראל היום" דיווח כי ראש השב"כ רונן בר התריע בפני הדרג המדיני שמשבר הכליאה החמור שבו מצוי שב"ס, בגלל הצפיפות הגבוהה וחוסר המקום בבתי הכלא, בהם אגפים למחבלים, פוגע בהיקפי המעצרים שצה"ל ושב"כ מבצעים בעת האחרונה, בצל גל הפיגועים והמתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון.

במקביל, בישראל החליטו, בעקבות ההסלמה הביטחונית ביו"ש בה מעורב חמאס, להקפיא הגדלה של כמות הפועלים המורשים לעבוד בארץ.

תחילה חשבו בישראל להגדיל את מספר הפועלים מרצועת עזה המורשים להיכנס ולעבוד בישראל, מ-18 אלף ביום 20 אלף, מתוך מחווה ורצון לסייע לאוכלוסייה האזרחית בעזה. הפיגועים האחרונים, של פי גורמי הביטחון הוכוונו על ידי החמאס, גרמו לשינוי בהחלטה.

תגיות:שב"כאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה