חדשות בארץ

תיק 3000: בית המשפט אישר לסניגוריו של עד המדינה לבחון את חוקיות חקירתו

סניגוריו של מיקי גנור, שחזר בו מעדותו ומהסכם עד המדינה בתיק ה"צוללות", טוענים כי החקירה נעשתה שלא כחוק ובלי אישור של היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, שעתיד להתייצב למתן עדות בבימ"ש

מיקי גנור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיקי גנור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

פרשת הצוללות: בית המשפט אישר היום (שני) לסנגוריו של מיקי גנור, אחד הנאשמים בתיק 3000, המכונה "תיק הצוללות", לחקור את העדים במסגרת "משפט הזוטא" שיחל העוד כשבועיים. המשפט יעסוק בטענות ההגנה כי גנור נחקר ללא אישור היועמ"ש, בניגוד לחוק. כך דווח ב"מעריב".

סניגוריו של גנור, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר, דורשים לפסול את כל הודאותיו שניתנו במשטרה, בשל התנהלות הרשויות במסגרת חתימת הסכם עד המדינה. בנוסף טוענים הסנגורים כי חקירותיו של גנור היו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאמור ללא אישור יועמ"ש.

השופטת טלי חיימוביץ קבעה כי טענות ההגנה אינן מפורטות מספיק, ועל כן הסנגורים יפרטו את הטענות תוך עשרה ימים: "למשל, לא די לטעון כי היוזמה לחתימת הסכם עד המדינה לא באה מצד הנאשם או באי כוחו, אלא ננקטה על ידי החוקרים, אלא יש לפרט בדיוק מי החוקר שפנה לנאשם".

בנוגע לטענות בדבר אי חוקיות החקירות של גנור, השופטת הבהירה כי לא תיתן החלטה בסוגיה בסוף משפט הזוטא. עם זאת, השופטת אפשרה לסנגורים לחקור את העדים גם בנוגע לטענה זו. בהחלטת השופטת חיימוביץ נכתב: "מטעמי ייעול ההליך, והיות ומטבע הדברים העדים שתזמן המאשימה קשורים בטבורם גם לטענת אי החוקיות, רשאית ההגנה לחקור אותם גם בשאלות הקשורות ליתר טענות הפסלות שלה. הכרעה בשאלת אי החוקיות תתקבל לאחר שתיפרש בפניי תשתית ראייתית כוללת".

סנגוריו של גנור יזמנו את היועמ"ש דאז, אביחי מנדלבליט, לתת עדות בנוגע לחקירותיו של גנור נגד נתניהו.

נזכיר כי החקירה "בתיק הצוללות" עסקה בחשדות שקצינים בכירים ועובדי ציבור דרשו ולקחו שוחד כדי לקדם את העסקאות בין בין מדינת ישראל להתאגיד הגרמני "טיסנקרופ", אותו ייצג גנור, ואשר ניגש למכרז לבניית הצוללות.

בנובמבר 2018 הודיעה המשטרה על סיום חקירתה בפרשה, ופרסמה את עמדתה כי נמצאו ראיות להעמדה לדין של שישה מהנחקרים: אלי מרום, אבריאל בר יוסף, שי ברוש, אליעזר זנדברג ודוד שרן, מי שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. כמו כן הומלץ להגיש כתב אישום נגד עו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, על עבירות מרמה והלבנת הון.

תגיות:תיק 3000מיקי גנור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה