חדשות בעולם

"מי בחרב": עשרות הרוגים יהודיים באוקראינה בשנה האחרונה

בקהילות היהודיות באוקראינה מונים את עשרות היהודים שנהרגו בשורות הצבא האוקראינה ובהפצצות הקשות. כעת נערכים לחגים הקרובים בצל המלחמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המלחמה הקשה באוקראינה שמתרחשת כבר יותר מ-500 ימים נמשכת במלוא עוזה, ונראה כי למרבה הצער אין מה שיעצור אותה גם בשנה הבאה.

בקהילות היהודיות באוקראינה לא האמינו שגם את חודש החגים הקרוב יעבירו בצל המלחמה המתישה; בשנה החולפת הורגשה המלחמה עוד יותר כשעשרות יהודים מצאו את מותם בשורות הצבא האוקראיני ובהפצצות ללא אבחנה על אזרחים תמימים בלא מעט ערים במדינה.

ההערכה היא כי בעקבות שעות העוצר שהצטמצם ונכנס לתוקף במרבית הערים רק בחצות הלילה, אנשים יוכלו לנוע הפעם בחופשיות ולפקוד את בתי הכנסת יותר מאשר בשנה שעברה; זאת לצד העובדה שלא מעט קהילות עובו בחברים חדשים שהתקרבו בעקבות המלחמה, ולכן בתי הכנסת בחגים הקרובים יהיו מלאים ובמקומות מסוימים אפילו עוד יותר מאשר היה קודם המלחמה.

על רקע זאת, 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' ( (FJCU), בשיתוף פעולה נרחב ובסיוע שלוחי חב"ד, החלה באריזת ההערכות לפעילות החגים בכל 180 הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה.

במסגרת הסיוע הרב שמגישה "הפדרציה" יישלחו החל מהשבוע הבא כ-52,000 ערכות מיוחדות ומושקעות במיוחד לחגים שיצאו לדרכן לכל 180 הקהילות היהודיות במדינה, ומשם יחולקו על ידי נציגים מיוחדים שנמצאים בכל עיר ליהודים שבכל עיר, עיירה וכפר בסביבתם.

בנוסף, מסייעת "הפדרציה" לכמה שיותר בתי חב"ד וקהילות נדחות לקיים מניינים סדירים בחגים, וכן עוזרת במימון סעודות החגים לצד העזרה ההומניטרית השוטפת שהיא מעניקה כל השנה.

לדברי יו"ר הפדרציה, הרב מאיר סטמבלר: "לפיוט 'מִי יִחְיֶה וּמִי יָמוּת; מִי בְקִצּוֹ וּמִי לֹא בְקִצּוֹ, מִי בַמַּיִם וּמִי בָאֵשׁ' תהיה גם בראש השנה הזה משמעות מוחשית ומצמררת. כמו כל יהודי אוקראינה, אני תפילה ותקווה שעד ראש השנה נשמע את שופרו של משיח עם בוא הגאולה ונזכה לשנת שלום ושלווה".

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה