בריאות ותזונה

לא מצליחים להירדם בלילה? כדאי שתנסו לאכול את זה

הפרעות שינה הפכו לתופעה שכיחה והסיבות לכך מגוונות: לחץ, נחירות ועוד – אבל יש כמה מאכלים שאם תצטרכו לפני השינה, תוכלו להיפרד מכל הבעיות שלכם. בננה ושיבולת שועל כבר ניסיתם?

  • י"א אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם מאלה שלא מצליחים להירדם בלילה, כנראה שלא אכלתם נכון. אלפי ישראלים סובלים כיום מבעיות שינה, אבל חלק מהם כלל לא מודעים לכך שיש פתרון למצב. הפרעות שינה הפכו לתופעה שכיחה והסיבות לכך מגוונות: שינויים הורמונליים, לחץ, נחירות ועוד.

שיר אלפי, דיאטנית קלינית של הכללית במחוז דן – פ"ת, נתנה לחדשות 12 כמה עצות לגבי מאכלים שכדאי לצרוך בלילה. אז היכן הם נמצאים? הנה הרשימה:

מגנזיום

לדבריה "מגנזיום הוא מינרל המעורב בהרפיית שרירים. הוא בהחלט יכול לתרום לתחושת נינוחות גם במהלך הלילה. יתרה מכך, מגנזיום מעורב גם בוויסות הורמונים המשפיעים על מעגל הערות והשינה. במחקר שנערך על נבדקים עם נדודי שינה שקיבלו תוסף מגנזיום ראו שהם הצליחו להירדם מהר יותר, לישון יותר זמן והיה להם ריכוז גבוה יותר של מלטונין (הורמון השינה) בהשוואה לנבדקים שלא קיבלו תוסף מגנזיום. אבל שימו לב: לפני שאתם רצים לקחת תוסף מגנזיום, נסו להעשיר את התזונה במאכלים המכילים מגנזיום במהלך היום".

נמצא במזונות: גרעיני דלעת, אגוזי ברזיל, קשיו, טחינה, שקדים, שעועית לבנה, אגוזי מלך, גרגירי חומוס, עלים ירוקים כמו תרד, מנגולד וחסה, חיטה מלאה, אבוקדו, קינואה ובננות.

טריפטופן

אלפי טוענת כי "מדובר באחת מתוך חומצות אמינו חיוניות בגוף, שמגרה את ייצור המלטונין והסרוטונין במוח  - חומרים שעוזרים לשפר את דפוסי השינה ולהפחית סטרס בגוף, מה שעוזר להירדם בקלות רבה יותר".

נמצא במזונות: שיבולת שועל, תמרים, בטטה, אבוקדו, חמאת בוטנים, גבינות, טופו, שוקולד, ביצים, דגים והודו

מלטונין

תפקידו העיקרי של הורמון, כך כותבת אלפי, הוא לגרום לנו להיות עייפים כשמחשיך בהתאם לשעון הביולוגי הפנימי של הגוף שלנו. כשאנחנו נחשפים לאור, יש עיכוב של הפרשת המלטונין ובחושך ההורמון מופרש לדם ועוזר למוח להיכנס לשינה.

נמצא במזונות: דובדבנים, תפוחי אדמה, שקדים, הודו, קיווי שיבולת שועל, בננה, מוצרי חלב וגרעיני חמנייה.

ויטמין D

ויטמין מסיס בשומן (המשמעות היא שהוא נספג עם אוכל שומני), החיוני למערכת החיסון ולעצמות בגופנו. רמות נמוכות של ויטמין D נמצאו קשורות עם הפרעות בשינה, ולכן, אם קיים מחסור, חשוב להתייעץ עם רופא או דיאטן על מנת שיתאימו עבורכם את כמות התוסף הרלוונטית. עד אז, נסו לצרוך מאכלים שמכילים אותו.

נמצא במזונות: חלמון ביצה, דג סלמון, פטריות, חלב מועשר בוויטמין D. גם הליכה של 20-10 דקות בשמש יכולה לסייע, אך חשוב להקפיד על שימוש בקרם הגנה.

בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם מומחה שיתאים לכם תפריט נכון.

תגיות:שינההפרעות שינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה