חדשות בריאות

משרד החקלאות מזהיר: "אל תקנו את הקיווי שבחנויות"

מדוע במשרד החקלאות ממליצים שלא לצרוך את הקיווי הישראלי שבחנויות, ומתי יהיה ניתן לשוב לצרוך אותו? הפרטים שמאחורי ההודעה החריגה

אא

למרות שהקיווי שעל מדפי החנויות נראה בשל ומעורר תיאבון, יצאו בשבוע האחרון מגדלי הקיווי הישראליים ומשרד החקלאות בקריאה לציבור: להמתין ולא לקנות את הקיווי, מאחר שהוא בוסר ואינו ראוי למאכל.

שי גולני, יו"ר מגדלי הקיווי במועצת הצמחים, הבהיר את פשר ההודעה: "חשוב לנו לשווק אך ורק קיווי איכותי, ואנו מזהירים את הציבור מהבודדים שמנסים לנצל את התמימות של הציבור. הקיווי הישראלי שנמכר עתה אינו בשל ואין מה לצפות שיבשיל על המדף בבית. אולי הוא יתרכך, אך יהיה מר ועיסתי. יש מגדלים שקוטפים לפני הזמן כדי להרוויח כמה שקלים, אך רק גורמים אכזבה לציבור ונזק לכל הענף".

אם תהיתם מתי תוכלו לרכוש את הקיווי, מסתבר שלא תיאלצו להמתין עוד זמן רב, שכן הקיווי הישראלי נקטף ונמכר בין אוקטובר ליולי. במשרד החקלאות ובמועצת הצמחים ציינו בהודעתם כי הם ממליצים להמתין לסוף ספטמבר או תחילת אוקטובר, אז יהיה ניתן לצרוך את הקיווי הישראלי.

בינתיים, לדבריהם, אפשר לצרוך את הקיווי המיובא מניו זילנד ומיוון. כדי להבחין בינו לבין הקיווי הישראלי תוכלו להשתמש בסימן פשוט: הקיווי הישראלי משווק בתפזורת או במארזים מסומנים, בעוד שהקיווי המיובא מגיע עם מדבקות שנושאות לוגו של חברה ניו זילנדית.

 

תגיות:קיווימשרד הבריאותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה