פורום מומחיות

איך אפשר לגרום לתינוקת להירדם בלי נדנוד בעגלה?

סיפרת על כך שיש לכם 3 בנים מעליה. הפרט הזה חשוב, לא כדי להבין שיכול להיות גם אחרת, כי זה ברור, אלא כדי להבין שאולי אתם מטפלים בה אחרת

  • י' אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בתי בת השמונה חודשים לא יודעת להירדם בעצמה. היא נרדמת רק אחרי נדנודים בעגלה במשך חצי שעה ויותר. אני חייבת לציין שהיא בת שנולדה אחרי 3 בנים, ואף אחד מהם לא היה כך, לכן ברור לי שזה יכול להיות גם אחרת... מה אפשר לעשות?

בתך בת 8 החודשים התרגלה להירדם בצורה כזו, זו הסיבה שהיא מסרבת להירדם באופן אחר. הרגל קשה לשנות, ובפרט הרגל של תינוק קטן, שכעת לומד את העולם. אתם הרגלתם אותה להירדם תוך כדי נדנוד, והיא הבינה מכך, שזו דרך ההירדמות. היא הבינה שלא שייך להירדם בצורה אחרת, ואולי שלא נחמד להירדם אחרת. לא פלא שקשה להרגיל אותה למשהו אחר.

סיפרת על כך שיש לכם 3 בנים מעליה. הפרט הזה חשוב, לא כדי להבין שיכול להיות גם אחרת, כי זה ברור, אלא כדי להבין שאולי אתם מטפלים בה אחרת מאשר בבנים הגדולים יותר. יתכן שאתם מסתכלים עליה ואומרים לעצמכם: "היא בת שברירית, היא לא בן, לכן צריך להיזהר עליה יותר, צריך להתחשב בה יותר, צריך לשים לב אליה יותר".

ברגע שלחשתם לעצמכם את המשפטים הללו, או דומים להם, אל תתפלאו שהיא ממלאת את ציפיותיכם ועושה בדיוק מה שאתם מכתיבים לה: להיות שברירית, להיות חלשה, להיות כזו שצריך להסתכל עליה, להתחשב בה ולשים לב אליה כמה שיותר.

אם אתם רוצים שמשהו ישתנה, עליכם להרגיל אותה להרגל אחר: היא חייבת להתרגל ולהסתגל ללכת לישון במיטה שלה בכל פעם, להירדם בעצמה, כי היא יכולה. לא בעגלה ולא תוך כדי נדנודים.

אל תעשו זאת בצורה חדה וביום אחד. התחילו בצעד קטן - נדנדו פחות מערב לערב. פחות זמן, ופחות חזק. אט אט תפחיתו ותפחיתו מהנדנודים, עד שתחדלו לגמרי. (מנוחה פוקס, סופרת ומומחית תהליכי חינוך)

תגיות:תינוקתפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה