חדשות בארץ

מפולת סלעים בשמורת עין גדי: ילד בן 8 נהרג

מטיילים נפגעו ממפולת סלעים שארעה בסמוך למפל נחל דוד. כוחות משטרה, הצלה וחיל האוויר חילצו את הנפגעים. מפולת נוספת התרחשה בצהריים

זירת המפולת (קרדיט: ליאור לב, רשות הטבע והגנים)זירת המפולת (קרדיט: ליאור לב, רשות הטבע והגנים)
אא

(עדכון: 14:52)

מפולת סלעים ארעה היום (חמישי) בשמורת מפל דוד. לזירה הוזעקו כוחות הצלה, יחידות חילוץ וגם מסוק הצלה ורפואה. צוותי מד"א קבעו בשטח את מותו של ילד בן 8, יהודה לוי, תושב היישוב חמדת, שנפצע באורח אנוש מפגיעת סלע.

נציין כי בצהריים, לאחר חילוץ הנפגעים, ארעה מפולת נוספת בסמוך.

דובר מד"א עדכן כי "בשעה 09:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על מפולת אבנים במפל דוד סמוך לעין גדי. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי למספר מטיילים".

פראמדיק מד"א ליאור שאשא וחובש רפואת חירום במד"א מג'אהד אל עמור סיפרו: "מדובר בשטח מורכב, הגענו מהר למקום כשאת האמבולנסים השארנו בחניון של הנחל וירדנו עם הציוד הרפואי בהליכה של כ-25 דקות לזירת האירוע. הבחנו במספר פצועים שנחבלו ממפולת אבנים, ילד היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה קשה בבטן, אישה כבת 40 וילדה כבת 12 היו בהכרה מלאה וסבלו גם הם מחבלות. יחד עם יחידת החילוץ וכוחות רפואה של צה"ל הענקנו לילד טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות. האישה והילדה הוגדרו במצב קל עד בינוני".

לחניון הנחל הגיעו 4 פצועים נוספים, גבר כבן 20, גבר כבן 40 וילדה כבת 4 וילד כבן 8 שנחבלו מהאבנים, הילדה שנחבלה בראש ובגפיים מצבה הוגדר בינוני, הילד ו-2 הגברים מצבם קל. ממד"א נמסר כי לאחר טיפול בשטח הפצועים פונו במסוק של מד"א ובמסוקים של חיל האוויר לבתי החולים סורוקה בבאר שבע ושיבא בתל השומר.

בנוסף טופלו במקום מספר נפגעי חרדה שהיו עדים למתרחש. מבדיקת הארוע עלה כי הנפגעים הם בני שתי משפחות שטיילו באזור.

גורמי הצלה מסרו כי הגישה הקרקעית למקום נחסמה לכלי רכב ולכן המחלצים פעלו רגלית. הכוחות סרקו את השטח כדי לשלול המצאות לכודים תחת האבנים. כביש 90 נסגר לתנועה בקטע שבין עין גדי למחסום מצוקי דרגות, בשני הכיוונים.

פקחי רשות הטבע והגנים נכנסו לנחל לאחר סיום פינוי הפצועים. הפקחים פינו את המטיילים וסרקו גם בחלק העליון במערת דודים. התקבלו דיווחים על התדרדרות אבנים נוספת בחלק הצפוני של מפל דוד. אי לכך האזור נסגר לטיולים.

תא״ל (במיל') אריאל היימן, גאולוג וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי inss, בעקבות האסון בנחל דוד: "מדובר באזור מועד להתמוטטויות סלע. אנו עוד טרם יודעים מה בדיוק קרה היום, אך אחת הסיבות למפולות באזור, כמו גם לבולענים, היא נסיגת ים המלח המהירה, כמטר בשנה. נסיגה זו מביאה בין השאר להתחתרות מהירה של הנחלים היורדים לים המלח, ויצירת מתלולים המועדים להתמוטטות״.

תגיות:מד"אעין גדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה