בריאות ותזונה

שנה טובה ומתוקה: 5 דברים שכנראה לא ידעתם על תפוחים

הם נחשבים לאחד הפירות הנפוצים ביותר בעולם, מכילים כמויות של ויטמינים ומינרלים ומוזכרים לא פחות מ-6 פעמים במקרא. מה אתם יודעים על תפוחים?

אא

הם מככבים אצלינו על שולחן ראש השנה, אבל מקבלים מקום של כבוד בתזונה שלנו במשך כל השנה כולה. רובנו אוכלים אותם מבלי לחשוב על הקסם הבריאותי שטמון בהם, ובכל זאת, הנה 5 עובדות מרתקות שלא ידעתם על תפוחים:

1. מולטי ויטמין

תפוחים מכילים מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין C, ויטמין K, אשלגן ומגנזיום. בנוסף, הם מכילים נוגדי חמצון בכמות גדולה מאוד, ולכן יכולים להגן על הגוף מפני מחלות. לא סתם נאמר: תפוח ביום מרחיק ממך את הרופא. וכן, באנגלית זה נשמע טוב יותר, ואפילו מתחרז.

2. טובים לבטן, נהדרים ללב

תפוחים הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים משפרי עיכול, ובכך מפחיתים משמעותית את הסיכוי לבעיות מעיים. תפוחים יכולים לעזור לשפר את בריאות הלב והמוח. הם מכילים נוגדי חמצון שעשויים להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

3. רבים וטובים

ישנם כ-7,500 זני תפוחים, בעולם והם מגוונים מאוד בצבע, בגודל, בטעם ובזמן הבשלות. חלק מהזנים הפופולריים ביותר כוללים: גראני סמית, אדום דלישס, גאלה, גיפסי סייד וקורניש. תפוחים גדלים בכל העולם, אך נפוצים במיוחד באירופה, בצפון אמריקה, באוסטרליה ובניו זילנד. הם משמשים למגוון מטרות, כולל אכילה, אפייה, בישול, מיץ ועוד.

4. גדלים בכל מקום

עצי התפוח גדלים במגוון רחב של קרקעות. הם זקוקים להגנה מפני רוח ולאקלים קריר. בארץ גדלים התפוחים בצפון הארץ ובאזור גוש עציון. עונת התפוחים משתנה מזן לזן. בחצי כדור הארץ הצפוני עונת התפוחים היא מאמצע יולי ועד תחילת נובמבר. בחצי כדור הארץ הדרומי העונה היא בין תחילת פברואר לסוף מאי. יש זני תפוחים רבים שגדלים הן בחצי כדור הארץ הדרומי והן בצפוני, ומשתמרים היטב בקירור והובלה.

5. מלאי סגולות

יש שנהגו לאכול תפוחים בלילי שבת, משום שהסעודה נקראת בארמית "חקל תפוחין קדישין" ("יפה ללב", פלאג'י, חלק ב' סימן ר"פ, סעיף קטן ג', וכן הובא בספר כף החיים, (הלכות שבת, סימן ר"נ). חידושי הרי"ם מביא בשם המגיד מקוזניץ זי"ע ש"האוכל תפוחים בליל שבת, מובטח לו שיהיה לו פרנסה בכל השבוע ומסתמא גם משקה העשוי מתפוחים ולאו דווקא הפרי עצמו". התפוח מוזכר שש פעמים במקרא, ומופיע בסוף רשימת עצי הפרי החשובים בארץ ישראל (יואל א', י"ב) בשיר השירים מוזכר התפוח ארבע פעמים.

תגיות:ראש השנהתפוחיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה