חדשות בעולם

"איש לא יופתע": האם פוטין עומד מאחורי הפלת המטוס של מנהיג קבוצת וגנר?

יבגני פריגוז'ין המריא עם המטוס הפרטי שלו, שהופל. על פי דיווחים, ייתכן שמי שעומד לכאורה מאחורי ההתרסקות המסתורית הוא נשיא רוסיה, זאת בעקבות המרד שפריגוז'ין ניהל נגדו. ביידן: "אין כמעט דבר ברוסיה שפוטין לא עומד מאחוריו"

  • ז' אלול התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי כל דיווחים ברוסיה הלילה יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת וגנר, נהרג בעת התרסקות מטוסו הפרטי. כלי התקשורת הלא רשמיים, המזוהים עם קבוצת וגנר המוחה נגד פוטין, הודיעו כבר על מותו למרות שטרם התקבל אישור רשמי לכך. כזכור, פריגוז'ין  הוביל לפני חודשיים מרד נגד פוטין וביצע ניסיון הפיכה צבאית ברוסיה. על חלק מהדיווחים גורסים כי הוא הופל על ידי מערכות ההגנה האווירית הרוסיות.

גם בערוץ הרוסי "רוסיה24" הודיעו על מותו של האיש, ככל הנראה יחד עם דמיטרי אוטקין, מייסד הקבוצה. כעת נעשים מאמצים לחיפוש אחר הקופסה השחורה. במקומות מסוימים ברוסיה טענו אתמול כי ייתכן ואוקראינה אחראית למהלך, אבל הדעה הרווחת, לפחות ברשתות החברתיות, היא שמדובר בנקמה של פוטין על ניסיון המרד לפני כחודשיים.

גם בבית הלבן התייחסו לאירוע וטענו כי "אם זה נכון, אף אחד לא צריך להיות מופתע". ביידן אמר לכתבים כי "אין כמעט דבר ברוסיה שפוטין לא עומד מאחוריו" ובכך האשים את פוטין במותו של פריגוז'ין.

המטוס שימש את האחרון אותו לטיסות ממוסקבה לבלארוס. הטיסה אמש יצאה מנמל התעופה במוסקבה לעיר סנט פטרסבורג ולפי עדי ראיה הוא הופל על ידי מערכות ההגנה האווירית באזור. רשת מעקב הטיסות של רוסיה טענה כי אין כל דיווחים לאירועים חריגים ולא זוהתה תנועה של המטוס כלפי מטה, מה שמחזק את ההערכה שהמטוס הופל.

תגיות:פוטיןרוסיהיבגני פריגוז'ין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה