חדשות בארץ

שוטרת מג"ב הגישה ערעור על הרשעתה בתקיפה של פלסטינית: "הרשעתי מובילה לירידה בהרתעה"

אוריאן בן כליפה נידונה לשמונה חודשי מאסר על תנאי. טוענת בערעור כי חוקרי מח"ש ניהלו חקירה רשלנית והרשעתה פוגעת משמעותית באנשי כוחות הביטחון, שיחששו לבצע את משימתם

שוטרי מג"ב. ארכיון (Wisam Hashlamoun/Flash90)שוטרי מג"ב. ארכיון (Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפה, שהורשעה לפני כחודשיים בתקיפה של צעירה פלסטינית ונידונה לשמונה חודשי מאסר על תנאי, הגישה היום (רביעי) ערעור על הרשעתה.

בן כליפה טוענת כי חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים ניהלו חקירה רשלנית, וכי הרשעתה מובילה לירידה בהרתעה ופגיעה משמעותית באנשי כוחות הביטחון. לדבריה השוטרים יחששו מעתה לבצע את משימתם ויפעלו ברפיון מחשש להרשעה פלילית.

בן כליפה הורשעה בבית משפט השלום בירושלים בעקבת מקרה שקרה בחודש נובמבר אשתקד. במהלכו, היא הוצבה בשער האריות בירושלים במסגרת תפקידה. צעירה ערבייה שביקשה לעבור סורבה על ידי בן כליפא, ולאחר מכן התלוננה על כך שזו האחרונה דחפה ותקפה אותה.

בן כליפא הורשעה בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש וזוכתה מעבירה של שיבוש הליכי משפט. השופטת סקפה שפירא, קבעה אז בהכרעת הדין כי "אין חולק על הקושי והמתח שמביא לביצוע המשימה, אך יש להפגין אורך רוח ולהימנע מעימותים פיזיים. לא כך נהגה הנאשמת - היא דחפה את המתלוננת כמה פעמים. גם אם הייתה התנגדות כלשהי מצד המתלוננת, היא הייתה רפה".

סנגוריה של בן כליפא, עורכי הדין אייל בסרגליק ודניאל הרמן, מסרו: "בית המשפט דחה את דרישת מח"ש לעבודות שירות וקבע מאסר מותנה. בכוונתנו לערער על ההרשעה ועל העונש. נמשיך להילחם להוכיח את חפותה של אוריאן שזוכתה מכל העבירות המופיעות בכתב האישום".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב אז לגזר הדין: "ההחלטה של השופטת שפירא לגזור על לוחמת שהגנה על כולנו מול פורעים עונש מאסר על תנאי היא מקוממת. לצערי האג'נדה של השופטת גברה על המקצועיות ועל ההלכה המשפטית שלא מרשיעים במקרה כזה. מכל מקום, ההחלטה הזו מוכיחה שוב: יש צורך ברפורמה אמיתית במערכת המשפט ולא ברפורמה קוסמטית. רפורמה אמיתית עכשיו".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, הודיע בחודש שעבר על החזרת הלוחמת לשירות במפקדת החיל עד לסיום ההליך המשפטי שמתנהל נגדה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר אז כי הוא "נתן את ברכתו" למהלך, שקיבל גם את אישורו של המפכ"ל יעקב שבתאי.

תגיות:מג"בבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה