חדשות בריאות

ישראלי נדבק באפריקה בחיידק נדיר ומסוכן. טיפול לא נכון שקיבל כמעט עלה לו בחייו

תושב הצפון פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה וסיפר כי שהה בניגריה ורופא מקומי אבחן אותו כחולה במלריה. הבדיקות שנערכו לו עקב הדרדרות במצבו הסיקו אחרת: נדבק בחיידק אלים ומסכן חיים

המרכז הרפואי לגליל (צילום: רוני אלברט)המרכז הרפואי לגליל (צילום: רוני אלברט)
אא

המרכז הרפואי לגליל דיווח היום (רביעי) על אשפוזו של גבר בשנות ה-50 לחייו, תושב הגליל המערבי, שנדבק באפריקה במחלה הנגרמת על ידי חיידק שמצוי במים ובאדמה מזוהמים.

על פי הרופאים, המטופל הגיע כשהוא סובל מחום גבוה ושיעול יבש. בעת שעבר בדיקות בחדר המיון סיפר לצוותים כי הוא עובד בניגריה, שם אובחן על ידי רופא מקומי כחולה במלריה, וקיבל טיפול המתאים למחלה זו.

לדבריו, בתחילה השתפר מצבו, אלא שבהמשך המצב הרפואי החמיר מאוד ועם חזרתו לארץ הגיע למרכז הרפואי. במהלך הבדיקות והאיבחון התברר כי המטופל סובל ממחלה זיהומית בשם מליואידוזיס, הנגרמת כתוצאה מחיידק אלים הנפוץ באזורים טרופיים, בעיקר בדרום מזרח אסיה, באוסטרליה ובאיי הפאסיפיק.

במרכז הרפאי אישרו כי במהלך הבדיקות שעבר החולה, התברר כי החיידק גרם לו לדלקת ריאות ואלח דם, מצב רפואי שעלול לגרום לסכנת חיים. בתום האבחון הועבר המטופל לאשפוז בחדר מבודד במחלקה פנימית, שם הוא מקבל טיפול תרופתי מתאים.

ד"ר יעל זיו, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות: "מכיוון שמדובר במחלה מסכנת חיים, הייתה חשיבות גדולה לאבחון המהיר ולהתאמת הטיפול התרופתי עבורו. בשלב זה מצבו של המטופל מוגדר יציב וטוב, והוא ממשיך לקבל טיפול במסגרת האשפוז".

תגיות:בריאותחיידק אלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה