חדשות בארץ

הפצוע הקשה מהפיגוע בירושלים תובע את המחבל בעשרה מיליון שקלים

כשנה לאחר שנפצע בפיגוע הגיש הפצוע, אליהו דהן, תביעת נזיקין נגד המחבל. זה נידון לפני שלושה חודשים ל-15 שנות מאסר

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

אליהו דהן, שנפצע קשה בפיגוע בירושלים לפני כשנה, הגיש היום (רביעי) לבית המשפט בירושלים תביעה אזרחית כנגד המחבל. דהן דורש פיצוי של עשרה מיליון שקלים.

בחודש מאי האחרון נגזרו על המחבל 15 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות של מעשה טרור וניסיון רצח. בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל עליו לשלם לדהן פיצוים בסך רבע מיליון שקלים.

הפיגוע התרחש בחודש אוקטובר 2022 ברחוב ששת הימים בירושלים, סמוך לתחנת הרכבת הקלה. המחבל, נער בן 16 ממזרח העיר, תקף את דהן באמצעות סכין ודקר אותו. דהן בן ה-23 נפצע באופן קשה ופונה לבית החולים. המחבל הצליח להימלט, ונוטרל בתום מרדף בידי שוטר במגרש כדורגל סמוך.

בגזר דינו של המחבל כתבו השופטים בין היתר כי: "הנאשם ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שעל ראשו ומאפייני לבושו, כובע חליפה וציצית. הנאשם הלך בעקבות המתלונן ודקר אותו בגבו דקירה עוצמתית על מנת לגרום למותו. ברגע אחד גדע הנאשם את תכוניותיו של המתלונן ושינה את חייו מהקצה אל הקצה, זאת בלא שהכיר את המתלונן ובלא שידע עליו דבר למעט היותו יהודי. במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו וכפסע היה מקטילת חייו".

עו"ד חיים בלייכר, המייצג את דהן מטעם ארגון חוננו מסר: "אזרחי ישראל ניצבים בפני מלחמת טרור בלתי פוסקת של מחבלים רצחניים ומוסתים על ידי הרשות וההנהגה הערבית האסלאמית. שליחי השטן אוהבי המוות הללו פועלים באכזריות בכל אמצעי וללא הבחנה כדי לנסות לפגע באזרחי ישראל לרוצחם ולהטיל בהם מומים. דהן שנפגע קשה עבר ועובר הליך של שיקום. פיצוי עונשי זה הוא אחת הדרכים למלחמה כלכלית בטרור ובשולחיו".

נזכיר כי בחודש שעבר אושרה במליאת הכנסת הצעת חוק לפיה יקבעו פיצויי מינימום למי שניזוקו ממעשי טרור. לפי הצעת החוק, הפיצוי למי שנפגע טרור לא יפחת מהסכומים הבאים: לעיזבונו של ניזוק שנהרג עקב מעשה טרור – 10 מיליון שקלים, כך גם לניזוק שנפגע ישירות ממעשה טרור. בן משפחה מקרבה ראשונה של הרוג עקב ממעשה הטרור יפוצה בשמונה מיליון שקלים. על פי הצעת חוק נוספת ניתן יהיה לקבל פיצוי משני גורמים שונים במקביל.

תגיות:פיגועירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה