חדשות בעולם

סטודנטים בארה"ב מדווחים על גל אנטישמי: חברי קונגרס קראו לממשל להתערב

חברי קונגרס פנו לשר החינוך האמריקני ודרשו ממנו לפעול נגד התופעה ולספק הגנה. הסטודנטים היהודים סיפרו כי הם מתמודדים עם אפליה, או עם סביבה עוינת, במהלך לימודיהם

הקונגרס האמריקני (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)הקונגרס האמריקני (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)
אא

קבוצה של 84 חברי קונגרס אמריקנים, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, פנו לשר החינוך האמריקני, מיגל קרדונה, בדרישה שיגן על סטודנטים יהודים בקמפוסים ברחבי ארה"ב. כך דווח היום (רביעי) בחדשות ווינט.

בפנייה דורשים חברי הקונגרס משר החינוך לפעול נגד האנטישמיות הגואה במוסדות להשכלה גבוהה. לדבריהם, מספר התלונות שהתקבלו על תקריות אנטישמיות בקרב תלמידים יהודים, עלה מכ-10,000 תיקים ב-2019 ליותר מ-19,000 תיקים בשנה שעברה. כמו כן, 54% מהסטודנטים היהודים מרגישים שהם משלמים מחיר חברתי על התמיכה בקיומה של ישראל כמדינה יהודית.

"אנו מקווים שאתה מסכים שהממצאים הללו מדאיגים ובלתי מתקבלים על הדעת. תלמידים יהודים, כמו כל התלמידים, ראויים לשוויון זכויות, לחינוך נקי מאפליה והטרדה בשל זהותם" -כתבו חברי הקונגרס לשר החינוך בממשל ביידן.

במכתב, שיזמה חברת בית הנבחרים מטעם קרולינה הצפונית, הדמוקרטית היהודיה קתי מאנינג, יחד עם חבר בית הנבחרים מטעם מדינת ניו ג׳רזי, הרפוליקני כריס סמית’, כותבים המחוקקים כי הם "מודאגים מאוד מהעלייה של תקריות אנטישמיות באוניברסיטאות ובקולג'ים. יש לחקור במהירות תלונות תלויות ועומדות, כמו גם לספק להם תשובות עד סוף ספטמבר לגבי פעילות המשרד על מנת לפתור את הצטברות המקרים, ולפרט אילו משאבים נוספים הכרחיים מהמדינה כדי לטפל בתופעה".

הוועד היהודי האמריקאי ציין כי בסקרים שלהם עולה בנוסף, כי כ-20% מהסטודנטים היהודים מסתירים את זהותם היהודית, מרגישים לא בנוח או לא בטוחים בקמפוס.

משרד החינוך האמריקאי מסר בתגובה שמכתב המחוקקים התקבל ויענה ישירות לכותבים. במשרד ציינו כי מכתב מדיניות שיצא במאי חוזר ומדגיש את המחויבות החוקית של בתי ספר לספק סביבה נטולת אפליה, על פי חוק זכויות האזרח האמנה האמריקאית. הוא מדגיש את הצורך להבטיח אווירה נטולת הטיות לכל התלמידים, כולל אלה שהם יהודים או נתפסים ככאלה.

הליגה נגד השמצה מזהה מגמה הולכת וגוברת של הלימה בין ביטויי אנטי-ישראליות ואנטי-ציונות לאירועים אנטישמיים, החל בהאשמות שלפיהן ישראל מבצעת "רצח עם" או "טיהור אתני", וכלה בנידוי סטודנטים יהודים ממוסדות הקמפוס, בטענה כי הם תומכים בישראל או בציונות.

"הארס האנטישמי שמכוון כלפי הסטודנטים התומכים בישראל, מטריד באופן עמוק, והוא הופך את הקולג'ים והאוניברסיטאות שלנו לכאלה המרגישים פחות בטוחים ומוגנים מבחינת הסטודנטים היהודים", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

תגיות:הקונגרס האמריקניאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה