חדשות בארץ

שופטי בג"ץ התנגדו: הדיון בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות ייערך במועד שנקבע

הממשלה הגישה בשבוע שעבר בקשה לדחות את מועד הדיון שנקבע ל-12 בספטמבר. בין היתר בשל מחסור בזמן להערכות המשפטית. השופטים הסכימו שתגובת המדינה תוגש כמה ימים לפני הדיון

עו"ד אילן בומבך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)עו"ד אילן בומבך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שופטי בית המשפט העליון דחו היום (שלישי) את בקשת עורך הדין אילן בומבך, מי שייצג את הממשלה בעתירות נגד חוק צמצום עילת הסבירות בבית המשפט העליון, לדחות ב-21 ימים את מועד הדיון שאמור להתקיים ב-12 בספטמבר.

בומבך טען בבקשתו כי אין לממשלה מספיק זמן להתכונן משפטית, לצורך הכנת התגובה הראויה לעתירות, שצריכה להיות מוגשת בתחילת ספטמבר. כמו כן, בומבך הסביר שהוא רוצה לראות קודם את תשובת היועמ"שית, עו"ד גלי בהרב-מיארה, שמתנגדת לחוק, ולערוך "מחקר מקיף", בטענה שפסילתו של החוק תהיה "מהלך חסר תקדים בעולם המערבי".

נציין כי מיארה הודיעה כי היא מתנגדת לדחיית הדיון. שופטי בג"ץ, בסוג של פשרה, הסכימו היום לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין, לדחות עד לשישי בספטמבר את עצם מתן תשובת הממשלה לעתירות.  

בייעוץ המשפטי של הכנסת לא הביעו התנגדות לדחיית מועד הדיון, אך לפי המסמך שהגיש בומבך הותירו את הבקשה "לשיקול דעתו של בית המשפט הנכבד". העותרים הודיעו כי הם מתנגדים לדחייה.

הדיון בעתירות יהיה בהרכב של כל 15 שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה השופטת אסתר חיות. זו עתידה לפרוש מכס השיפוט בתחילת אוקטובר. דרישות ועתירות שביקשו ממנה לפסול עצמה מלדון בעתירות, מאחר והתבטאה בעבר בנושא, נדחו.

תגיות:בג"ץצמצום עילת הסבירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה