חדשות בריאות

עכשיו זה רשמי: זן חדש של הקורונה הגיע לישראל

המרכז הרפואי איכילוב אישר כי הזן התגלה בבדיקת חולה קורונה. הזן נחשב כמרובה מוטציות, 36 במספר. מנהל אגף המעבדות באיכילוב, ד"ר חנוך גולדשמיט: "התגלו מקרים גם בדנמרק, אנגליה וארצות הברית"

ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)     ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)     
אא

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב התגלה ביום חמישי האחרון המקרה הראשון של זן הקורונה החדש, ה-BA2.86. כך אישרו היום (ראשון) במרכז הרפואי. הזן החדש נחשב למרובה מוטציות, 36 במספר, וארגון הבריאות העולמי עוקב אחר ההתפשטות שלו לאחר שהתגלה גם בדנמרק, ארה"ב ואנגליה.

מנהל אגף המעבדות באיכילוב, ד"ר חנוך גולדשמיט, אמר: "העובדה שיש לזן החדש מספר רב של מוטציות עלולה להיות אינדיקציה לכך שהוא עלול לחמוק מהיכולת של החיסון להתמודד מולו. לכן הוא מטריד את ארגון הבריאות העולמי שהחליט לעקוב אחריו".

הדיילי מייל הבריטי עדכן כי הזן, המכונה "פירולה" וגם BAX, גרם לאשפוזה במצב קשה של חולה באנגליה. לדברי העיתון, בישראל דיווחו לארגון הבריאות העולמי על שלושה חולים, כולם במצב קל.

פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר-אילן, אמר לחדשות 12 כי "מדובר בזן חדש מאוד, הנמצא כרגע בבחינה. בניגוד לזנים המוכרים, יחסית לזנים הנפוצים כיום המורכבים ממוטציות בודדות, זו כמות מוטציות מאוד משמעותית".

עם זאת, כהן הרגיע וציין כי לגבי התסמינים של הזן החדש כרגע לא ידוע אם מדובר בזן קשה יותר. לדבריו, האישה שמאושפזת באנגליה אכן נמצאת במצב קשה, אך מדובר באישה כבת 80. עוד הוסיף, כי באופן כללי ניכרת עלייה במספר האשפוזים העולמיים בעקבות נגיף הקורונה, ולכן לא צריך למהר להסיק מסקנות לגבי אופיו של הזן החדש.

תגיות:בריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה