הרבנית חגית שירה

יש לנו חודש שלם להכין את הנשמה כדי לבוא אל המלך

בכל ראש השנה הקדוש ברוך הוא מביא אליו את הנשמה. הוא רוצה לראות מה נעשה בבתו הזכה... בראש השנה, כל הנשמות כולן מתייצבות לפניו יתברך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה התגעגענו!

ימי הרצון והאהבה כבר כאן, הנשמה כולה מייחלת, מחכה, מצפה... אנחנו הולכות לצחצח אותה! כמה לכלוכים הדבקנו עליה, בכמה כתמים הכתמנו אותה, כמה מכות היא ספגה...

אומר בעל ה"באר מים חיים": הנשמה הקדושה שניתנה לאדם היא מלכה, היא בת של מלך מלכי המלכים, ואת יופייה וזכותה אי אפשר לתאר. את כל היופי הזה הקב"ה לא שם אצל המלאכים, אלא בגוף האדם, גוש עפר מן האדמה. וכשאדם עושה טוב, עושה מעשים טובים, לומד תורה, מתפלל, מברך – בזה הוא מלביש את הנשמה במלבושי כבוד זכים ונקיים... אבל אם לא – הוא מלכלך אותה! כל עבירה היא כמו פצע על הנשמה, כמו מכה, והיא לא יכולה לסבול את זה.

אהובה שלי, ממשיך הצדיק להסביר נפלא, שבכל ראש השנה הקדוש ברוך הוא מביא אליו את הנשמה. הוא רוצה לראות מה נעשה בבתו הזכה... בראש השנה, כל הנשמות כולן מתייצבות לפניו יתברך.

מה עשה השם הטוב? נתן לנו חודש, חודש שלם להכין אותה, להלביש אותה בהוד, הדר ויופי, שתוכל לבוא אל המלך יפה ומאירה. זה הזמן. חודש אלול כבר כאן!

מה קורה בחודש הזה? ברגע שאדם הראשון חטא, הטוב והרע התערבבו בעולם, ומאז אנחנו כל הזמן מתערבבות בטוב וברע. בכל מעשה מעורבבים הטוב והרע, והנה, יש חודש אחד שבו הטוב מאיר, נקי וזך, ועל זה נאמר: "מצא אישה מצא טוב" (משלי). מצא אישה – זה חודש אלול, שמזלו בתולה – מצא טוב! הטוב מאיר, וקל למצוא אותו.

תבקשי: "לדוד ה' אורי...". מהיום השתדלי לומר בכל יום את פרק כ"ז בתהלים. יש בו י"ג פעמים שם ה', כנגד י"ג מידות של רחמים. אמרי אותו מכל הלב עד הושענא רבה, בוקר וערב, ועל ידי אמירה זו תזכי להכניע את כל המקטרגים, לבטל את כל הגזרות ולזכות לשנה טובה ומתוקה.

"כשושנה בין החוחים כן רעייתי...". בשושנה יש י"ג עלים פנימיים, רכים ויפים, כנגד י"ג מידות של רחמים שנשפכות בחודש הזה. ולא רק זה. לשושנה יש עוד חמישה עלים חיצוניים קשים ששומרים עליה, שהם כנגד חמש המילים: שמע, ישראל, ה', אלוקינו, ה'. ואחד – זה השורש שמחזיק את הכל! לשושנה יש נטייה להיסגר, וכאשר היא סגורה ועומדת בין החוחים, בין הקוצים, אז לא רואים אותה ולא מוציאים אותה משם. אבל כשהיא נפתחת, היא מוציאה ריח מדהים, ואז רואים אותה ומוציאים אותה מתוך הקוצים! פתחי לי... מבקש ה', בת שלי, פתחי לי... תפתחי בתשובה, תפתחי את הלב, תעלי אלי ריח של רצון, ואני אוציא אותך מכל הקוצים של החיים שלך, מכל הצרות. רק תפתחי לי, אומר השם (זוהר).

חודש טוב!

תגיות:חודשהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה