חדשות בארץ

אמסלם: "בג"ץ החליט שהוא מעל החוק. בצה"ל יש עכשיו מרד"

השר לשיתוף פעולה אזורי תקף את בית המשפט העליון על רקע הדיון הצפוי בעתירה נגד החוק לצמצום עילת הסבירות: "בג"ץ נמצא בניגוד עניינים חמור, הוא יודע את זה וכל הציבור יודע את זה". על גילויי הסרבנות בצבא: "יש עכשיו בצה"ל מרד"

  • ג' אלול התשפ"ג
אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אמסלם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לשיתוף פעולה אזורי, דוד אמסלם, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על בית המשפט העליון, וזאת על רקע הדיון הצפוי בקרוב בעתירה נגד החוק לצמצום עילת הסבירות: "בג"ץ החליט שהוא מעל החוק, אם הוא יפסול חוק יסוד – מדובר בעבריינים".

בריאיון לנועם פתחי ויותם זמרי בגלי ישראל, אמר אמסלם: "אני מכבד מאד את בית המשפט העליון, אנחנו רוצים מוסד חזק. היום המוסד הזה חיסל את הכנסת. אני אומר באופן חד-משמעי: בג"ץ נמצא בניגוד עניינים חמור, הוא יודע את זה וכל הציבור יודע את זה".

"אם בג"ץ יפסול חוק יסוד – מדובר באנשים עבריינים", הוסיף אמסלם. "גם שופט, אם עובר על החוק, דינו להיות מועמד לדין. אין להם סמכות. לכל אזרח יש מקור אחד ממנו הוא שואב את הסמכות שלנו – החוק. בג"ץ החליט בשנים האחרונות שהוא מעל החוק. באו כאן אנשים יהירים, שמאז 77' אוחזים במוקדי הכוח".

אמסלם נשאל מה יעשה הממשלה אם בג"ץ יפסול את החוק, אך נמנע מלהשיב ישירות: "אני בז להם. הם יהיו עבריינים אם הם יעברו על החוק ויפסלו את החוק בלי שיש להם סמכות".

בהתייחסו לאיומים של אנשי מילואים שלא להתייצב לשירות על רקע חקיקת הרפורמה המשפטית, אמר השר: "יש עכשיו בצה"ל מרד. לא משנה איך תקרא לזה, פתח מילון ותראה מה הפירוש למילה מרד. מעשית – יש מרד בצה"ל. זה לא שמישהו קם בבוקר באופן ספונטני והחליט למרוד, יש קבוצת אנשים שעובדים בכך מבוקר עד לילה".

"אני מעריך מאד את הרמטכ"ל, וחזקה עליי שגם מפקד חיל האוויר איש מרשים ואיכותי. בצה"ל אין אף תרחיש להתמודדות עם מרד, למה? כי באף מדינה דמוקרטית אין מרד בצבא. יום אחד יכתבו היסטוריונים ספרים על גבי ספרים על מה שקרה כאן. אני בטוח שהרמטכ"ל רוצה לגדוע את המרד הזה. השאלה איך מטפלים בזה, מכניסים לכלא או עושים להם מסאז'. אני לא מדבר על טקטיקה, אני מחכה לתוצאה".

תגיות:סרבנותצה"לבג"ץדודי אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה