חדשות בארץ

אבסורד: ראשי המחאה עתרו לבג"ץ נגד חסימת כבישים

משטרת מחוז תל אביב הודיעה על חסימת צירי תנועה בעיר, לאור הגעתו של ראש הממשלה לטקס הפעלת הרכבת הקלה. ראשי מחאת השמאל לבג"ץ: "מדובר בפגיעה בחופש התנועה". השופטים דחו את העתירה

הרכבת הקלה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)הרכבת הקלה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

(עדכון: 18:00)

ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית פנו היום (חמישי) למשטרה ולבג"ץ ודרשו למנוע את חסימתם של עשרות כבישים בתל אביב, בעקבות הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בתוואי הרכבת הקלה. בתום דיון קצר שופטי בג"ץ דחו את העתירה.

גורמים במערכת הפוליטית הגיבו על הגשת העתירה: "הזוי. מי שחסם כבישים וצירים מרכזיים ברחבי המדינה במשך חודשים, שיבש חייהם של מיליוני אזרחים וזה לא הפריע לו, טוען עכשיו לפגיעה בחופש התנועה".

נציין כי בעת ביקור של אישיות בכירה, לבטח ראש ממשלה, חסימת הצירים מקובלת ונעשית לצרכי אבטחה.

במכתב שהוגש כעתירה לבג"ץ על ידי עורך הדין גונן בן יצחק, המייצג את ראשי המחאה, נכתב: "לא ברור כלל מה סמכותה החוקית של המשטרה לבצע חסימות בהיקף כה נרחב, תוך פגיעה קשה ולא מידתית בחופש התנועה של הציבור הרחב. הגעתו של ראש הממשלה לטקס כזה או אחר אינו מצדיק סגירת צירי תנועה בהיקף כזה ולזמן ארוך".

השופטים יצחק עמית, ענת ברון ועופר גרוסקופף קבעו כי "דומה כי העותרים אינם חולקים על כך, שהגבלת חופש תנועה מטעמי ביטחון וסדר ציבורי מצויה בגדרי סמכויותיה של המשטרה. במקרה שלפנינו טוענים העותרים כי אין להצדיק הגבלות מסוג זה שהינם 'צרכים פוליטיים ותקשורתיים של ראש הממשלה ורעייתו'. טענה זו אינה מבוססת. לאירועים טכסיים בעלי אופי ממלכתי בכלל, ולכאלה המציינים השלמת מפעל בעל חשיבות לאומית בפרט, יש חשיבות ציבורית, והם נערכים בכל מדינות העולם, ונערכו מאז הקמתה גם במדינת ישראל".

"מטבע הדברים", כתבו השופטים, "באירועים כאלה משתתפים אישי ציבור, ובחשובים שבהם ראש ממשלת ישראל. מכאן, שנקודת המוצא של העתירה, לפיה אין הצדקה ציבורית מספקת להגבלת חופש התנועה, על מנת לאפשר קיום האירוע במעמד ראש הממשלה, אין לה על מה שתסמוך. כך בוודאי נוכח הכלל התשתיתי הנוהג בשיטת משפטנו בדבר חזקת תקינות המינהל".

המשטרה החלה בשעת הבוקר מוקדמת לחסום צירי תנועה בדרום ומרכז תל אביב, אך לא חסמה צירי תנועה גדולים כדוגמת נתיבי איילון. בשל החסימות נוצרו עומסי תנועה בחלקים מסוימים של תל אביב ונהגים הופנו לדרכים חלופיות.

תגיות:הרכבת הקלהבג"ץהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה