חדשות בארץ

עצוב: כמעט 200 אלף ילדים רעבים יפתחו את שנת הלימודים

לפי הנתונים של ארגון "לתת", 28% מהתלמידים בישראל עניים ו-21% סובלים מחוסר ביטחון תזונתי

  • ל' אב התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

כ-197 אלף תלמידים יגיעו ב-1 בספטמבר לבתי הספר וגני הילדים כשהם סובלים מרעב. הנתונים עצובים: למעשה, מדובר בעשירית מתוך כ-1.95 מיליון תלמידי בתי ספר.

על פי נתונים שמפרסם ארגון "לתת", 410 אלף תלמידים (21%) סובלים מחוסר ביטחון תזונתי (חמור ולא חמור). מספר הילדים העניים עומד על 545 אלף - 28% מכלל התלמידים. כמו כן, מספר ילדי כיתה א' העניים עומד על 51 אלף. לדברי הארגון, "עוני ורעב פוגעים מאוד באפשרות להצלחה בלימודים ובסיכויי הילדים למצות את הפוטנציאל שלהם".

"לתת" פרסם גם נתונים על נתמכי הסיוע. לילדים של 78% מהנתמכים אין ציוד דרוש לבית הספר. 85% ויתרו השנה על חוגים, פעילויות העשרה, טיולים ותנועות נוער - עלייה של 6% מהשנה שעברה (79%). 69% מהנתמכים טוענים כי לא היה מחשב זמין לילדים שלהם.

מנכ"ל ארגון "לתת", ערן וינטרוב, הגיב על הנתונים: "עליית הריבית במשק, לצד עלייה חדה ביוקר המחיה בכל תחומי החיים, משפיעות בראש ובראשונה על השכבות המוחלשות, ושוחקות את כוח הקנייה שלהן. ילדים למשפחות נזקקות שלא יקבלו את התנאים הבסיסיים הדרושים לקיום - ביטחון תזונתי לצד ספרים, ילקוט וציוד פיסי ודיגיטלי הכרחי. לכן הם יתקשו לממש את הכישרון ואת הפוטנציאל האישי הטמונים בהם, ועלולים לגדול ולהיות גם בגירים עניים".

תגיות:עונימערכת החינוךביטחון תזונתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה