חדשות בארץ

מבקר המדינה פתח בבדיקת הפיצוצים בקרקעות תעש: "יקרה כאן אסון"

שלושה בני אדם נפצעו אמש בפיצוץ במפעל של תעש באזור השרון. מדובר במקרה שלישי מאז תחילת השנה. ההערכה: תאונת עבודה שארעה בעת התעסקות עם אבק שריפה

מתניהו אנגלמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)מתניהו אנגלמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע הערב (שלישי) על פתיחה בחקירה סביב הקרקעות ששייכות לחברת ייצור הנשק תעש, בעקבות הפיצוץ שאירע הלילה במפעל שלה ברמת השרון. בפיצוץ נפצעו שלושה בני אדם.

אנגלמן החליט על החקירה מאחר ומדובר באירוע שלישי במספר המתרחש במפעל כזה או אחר של תעש, מאז תחילת השנה. "הסיכון הוא בגדר פצצה מתקתקת, יקרה כאן אסון. כמבקר המדינה החלטתי לפתוח בביקורת על מנת לבחון מי הם הגורמים שהיו צריכים לעסוק בכך, ומי הם הגורמים שלא פעלו לכך במשך השנים. מדובר בעשרות שנים שהמציאות הזאת ידועה ויש לטפל בה" – מסר אנגלמן.

בפיצוץ שארע הלילה נפצע אדם אחד קשה ושניים נוספים נפצעו קל. בעקבות הפיצוץ פרצה שריפה במקום וכוחות כיבוי והצלה הגיעו לזירה והשיגו שליטה על האש. מכיבוי האש נמסר כי "לא נדרש חילוץ על ידי כוחות הכיבוי והאירוע הוגדר תחת שליטה ללא מעורבות חומרים מסוכנים. נסיבות הפיצוץ יתוחקרו בהמשך על ידי חוקר דליקות וגורמים מקצועיים במפעל".

ממפעל תעש נמסר כי "נסיבות המקרה נבדקות". מהאיגוד הישראלי להנדסת בטיחות, בלשכת המהנדסים בישראל, נמסר בנוגע לאירוע בתעש כי "מהדיווחים עולה כי התאונה קרתה בעת פעילות שינוע אבק שריפה שחור, אשר הובילה להתלקחות ופיצוץ. אבק שריפה שחור הנו חומר נפץ אשר גרם ללא מעט תאונות בעולם בעת ביצוע פעילות אתו. כל פעילות בה מעורב החומר מחייבת ניהול נכון של הבטיחות, לאור הנפיצות שלו ורגישותו הגבוהה לחיכוך, חום או מכה".

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, התייחס לפיצוץ ואמר כי "שטחי תעש הם פצצה מתקתקת. הפיצוץ אירע במפעל אלביט, ככל הנראה כתאונת עבודה. זה הפיצוץ השלישי בחודשים האחרונים בשטחי תעש אצלנו ובהרצליה. חלק מהפיצוצים הם מחומרים נפיצים שהושארו בקרקע. יש להעביר את יצור החומרים הנפיצים והמסוכנים ממרכז הארץ לשטחים מבודדים".

עיריית הרצליה הגיבה על הפיצוץ וקישרה אותו בין היתר לעבודות לחישוף הקרקע, שבוצעו לדבריהם "ללא אישורים תוך סיכון הציבור". ראש עיריית הרצליה משה פדלון מסר כי "הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תעש לא עוצרת". הוא התייחס גם לפיצוץ הקודם שאירע לפני כחודשיים ליד הרצליה במתקן ישן של תעש, וציין בנוסף כי "כמה עוד נורות אזהרה מהבהבות באש, בעשן ובפיצוצים צריכה ממשלת ישראל לקבל כדי שמישהו מהגורמים שאחראים לשלום הציבור יתעורר? בתעש נוף ים בהרצליה וכעת שוב בתעש השרון, האם מחכים לאסון רב נפגעים?".

בתעש מערכות (חברת בת של אלביט) מסרו כי קיבלו אישורים לעבודות לחישוף הקרקע מרשות מקרקעי ישראל לעבודות, ושנסיבות המקרה נמצאות בבדיקה.

 

תגיות:מבקר המדינהתעש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה