סלבס בהתחזקות

מגי טביבי: "אפשר ללכת בדרך מצוות השם, או בעזיבת המצוות – שתוביל לקללה"

המגישה מערוץ 14 ריגשה כשכתבה מסר לעוקביה בעקבות פרשת השבוע: "מוצג לפנינו פסוק שמבטא תפיסה שלמה - עקרון הבחירה החופשית"

  • כ"ח אב התשפ"ג
(צילום מגי טביבי: Shir Torem/Flash90, רקע: shutterstock)(צילום מגי טביבי: Shir Torem/Flash90, רקע: shutterstock)
אא

המגישה מגי טביבי מפרסמת מדי שבוע את הלקח החשוב שהיא למדה מפרשת השבוע. כעת, לאחר שעיינה בפרשת ראה, טביבי כתבה מסר חשוב לעוקביה.

"פרשת ראה מזוית אחרת", היא פתחה. "בפרשה זו ממשיך משה לדבר עם ישראל ולהזהיר אותם לשמור את התורה. בחרתי להתעכב הפעם על המשפט הפותח את הפרשה: 'רְאֵה אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה וּקְלָלָה'. בפני העם מוצגות שתי אפשרויות. האחת היא הליכה בדרך מצוות השם, מה שיזכה אותם בברכה וחיים, האחרת היא עזיבת המצוות שתוביל לקללה. למעשה לפנינו מוצג פסוק שמבטא תפיסה שלמה - עקרון הבחירה החופשית".

טביבי כתבה גם את הפרשנות שלה לאירוע. "על מה הדבר מלמד? הברכה והקללה הן חלק שוטף מהחיים של כולנו. יתרה מזאת, לכל אחד מאיתנו יש בכיס ארנק בחירה המעניק לו את הזכות ללכת בכל דרך שנחפוץ בה. אבל, ויש כאן אבל גדול. כל החלטה כזאת או אחרת נושאת בתוכה אחראיות אישית, בין אם על עצמנו או על הסביבה. מה שיפה בדבר, שגם אם בחרנו לא נכון, גם אם נסחפנו לשרשרת טעויות או כישלון מוחץ, אפשר תמיד לחזור בכל יום מחדש לבחור אחרת".

רק השבוע סיפרה טביבי עד כמה היא מתקרבת לדת. "אני לא מגיעה ממשפחה דתית", הבהירה. "אנחנו משפחה מסורתית שעושה קידוש בשישי, לא מעבר. כשאני מגיעה לאמא שלי, אני היחידה בבית ששומרת שבת. אם אני יוצאת מהחדר והם צופים בטלוויזיה, אני אפילו לא מגניבה מבט. אלה החיים. מכבדים זה את זה - ואיש באמונתו יחיה".

תגיות:מגי טביביבחירה חופשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה