סלבס בהתחזקות

קובי פרץ במשל שלא תרצו לפספס: מה אמר הרב לעשיר?

הזמר במסר נהדר לעוקביו: מה קרה כאשר הגיע הרב לביתו של קמצן עשיר, ומהו המסר החשוב שאפשר לקחת מהסיפור הזה?

  • כ"ז אב התשפ"ג
(צילום: Photo by Flash90)(צילום: Photo by Flash90)
אא

"אמרו חז"ל: בכוח מצוות צדקה לבטל מעל האדם כל מיני גזרות קשות ורעות ואף להצילו ממוות. מפני שאדם המסייע מכספו לאחיו העניים ונותן להם 'צדקה' בעין טובה, הרי זה בבחינת 'כופר נפש' עבורו". כך כתב הזמר קובי פרץ בפוסט שפרסם לעוקביו בסוף השבוע, בו כתב כהרגלו גם סיפור מעניין.

"מסופר על הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, שפעם נכנס לביתו של עשיר קמצן להתרימו עבור יתומים ואלמנות", מספר פרץ. "מיד כשראה העשיר את הרב, הבין מיד את מטרת בואו, ולכן אמר: 'כבוד הרב, טעית בכתובת! אינני נותן כספים לצדקה!'. אמר לו הרב שפירא: 'אתה הוא הטועה! לא באתי לבקש כסף, אלא באתי לבקר חולה'. השתומם העשיר ושאל: 'מי כאן חולה?' והשיב לו הרב בקול נחרץ: 'אתה'. אמר לו העשיר: 'אינני חולה, ברוך השם אני חש בטוב'".

פרץ מספר כי בהמשך "חייך הרב ואמר לו: 'שלמה המלך ע״ה אומר: 'יש רעה חולה ראיתי תחת השמש, עושר שמור לבעליו לרעתו. ואתה אומר שאינך חולה?!'. אמר הגביר: אכן, רעיון נאה אמר כבוד הרב, אך הרי לא הרחק מכאן שוכן 'בית חולים', ובו חולים רבים שניתן לבקרם, ולקיים בהם מצות 'ביקור חולים', מדוע דווקא אותי בא הרב לבקר?'. ענה לו הרב: 'פשוט מאוד! חז"ל לימדו אותנו כי המבקר את החולה נוטל אחד חלקי ששים מחוליו. לכן אם אבקר חולה בקדחת, למשל, מה יצא לי מכך? מעט מן הקדחת שלו? אבל מן 'המחלה' שלך, העושר  - אשמח לקבל אחד חלקי 60, בכדי לעזור ליתומים ואלמנות, ועל כן באתי לבקר דווקא אותך!'. מיד הבין העשיר את דברי הרב ותרם לצדקה! ולכן בירך אותו הרב שבזכות הנתינה הזו יזכה לברכה והצלחה בכל מעשי ידיו!".

פרץ בירך את עם ישראל וכתב: "יהי רצון שבזכות מצות צדקה נזכה ויקויים בנו דברי הנביא ישעיה: 'כה אמר ה' שמרו משפט ועשו צדקה כי קרובה ישועתי לבוא וצדקתי להגלות', שנזכה במהרה לגאולה שלימה ברחמים אמן!".

תגיות:פרשת השבועקובי פרץרבי מאיר שפירא מלובלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה