חדשות בעולם

"מנטליות קורבנית": מכללת יוקרה אמריקנית תרשום 'שחורים' כנכים. זו הסיבה

החלטה של מכללת פרינסטון היוקרתית בארה"ב על רקע אפליה גזענית - מחוללת סערה בעולם האקדמי האמריקני

אא

החלטה של מכללת יוקרה בארה"ב - מעוררת סערה בעולם האקדמיה במדינה: הנהלת מכללת פרינסטון היוקרתית, פרסמה השבוע הודעה יוצאת דופן, על פיה סטודנטים אפרו-אמריקנים (שחורים) יוכלו להגיש בקשה להירשם כנכים, ולקבל הטבות רבות על כך כמו הנחה בשכר הלימוד, בחירת גישה נוחה יותר למעונות, סיוע בהגשת העבודות והקלות במבחנים. 

מי שעומד בראש ההחלטה ואף קידם אותה היא פרופסורית בשם סאטייל לארסון, שאף חיברה ספר בנושא גזענות כלפי שחורים במדינה. לדבריה, "אנשים שחורים, יחד עם קבוצות אוכלוסייה נוספות אשר מוכרות כמדוכאות ומוחלשות על ידי גזענות מערכתית - יכולות להיחשב כ'נכות' מכיוון שהמבנים החברתיים סביבם, מגבילים את היכולות שלהם".

על פי הצעתה, כך בדיוק ייקרא הסעיף הזה: גזענות מערכתית, וכבר מהשנה הקרובה יוכלו סטודנטים אפרו-אמריקניים להגיש בקשות להירשם כנכים. 

הסיבה לשינוי הקיצוני במדיניות הקבלה ללימודים נובע מקביעה של בית המשפט העליון בארצות הברית, שחוקקה לפני כחודש. על פי הקביעה של האפליה הגזענית - גם אפליה על בסיס גזע היא אפליה אסורה, ולכן מכללת פרינסטון החליטה להקדים את המאוחר, בכדי לכסות עצמה מפני תביעות מן הסוג הזה. 

ההחלטה כאמור, עוררה סערה בעולם האקדמי, ואקדמאים רבים הגיבו עליה בתמיהה מהולה בספק, האם צעד כזה אמנם היה מתבקש או שאפשר היה לוותר עליו. "לחשוב שאנשים שחורים כל כך חלשים בחברה שהם צריכים להשתמש בתיוגים של אנשים עם מוגבלויות פיזיות כדי לתפקד - זו גזענות בעצמה", אומרת כעת ד"ר דיינזה לי שמלמדת באוניברסיטת קליפורניה הייטס. ד"ר לי היא אפרו-אמריקנית בעצמה, ולדבריה, ההחלטה של מכללת פרינסטון גורמת לנזק הרבה יותר מאשר לתועלת. "מנטליות קורבנית היא דבר מסוכן".

תגיות:מכללהנכיםמחדלשחורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה