חדשות בארץ

פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים: נתונים חמורים על היפגעות ילדים ליד מוסדות חינוך

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: 25 ילדים נהרגו מאז תחילה השנה. 2,614 ילדים בגילאי אפס עד 19 נפגעו בסביבת מוסדות חינוך בין השנים 2019-2022

אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)
אא

ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים דנה היום (ראשון) בהיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים בהיבטי הבטיחות בדרכים.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הציגה לחברי הוועדה נתונים קשים לפיהם: מאז תחילת השנה נהרגו 232 בני אדם בתאונות דרכים. מבין ההרוגים 23 הם ילדים. הנתון הזה הוא הגבוה ביותר מבין השנים האחרונות, והשנה הנוכחית, יש לציין, טרם הסתיימה.

על פי מנהל חטיבת המבצעים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יעקב זכריה, בארבע השנים האחרונות נפגעו, קרי נהרגו ונפצעו, ברדיוס של 300 מטר מבתי ספר, לא פחות מ-2,614 ילדים ובני נוער מגיל 0 עד 19. כ-900 מהם נפגעו כהולכי רגל.

נציגת עמותת אור ירוק, ליעד קייקוב, ציינה כי 2023 היא הקטלנית ביותר לילדים בשנים האחרונות. לדבריה, "מאז תחילת השנה נהרגו 25 ילדים בתאונות דרכים ואנחנו עוד לא בספטמבר. זו עליה של תשעה אחוזים במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הוהשנה הקטלנית ביותר בחמש השנים האחרונות. מבדיקת סביבת בתי הספר עולה כי ב-50 אחוז מהם אין בקרבתם פסי האטה וב-19% מסלולי ההליכה לא תקינים".

נציג משרד התחבורה, איתן הקר, ציין כי מדי שנה מעביר המשרד 25 מיליון שקלים לכל הרשויות, לטובת סימון ופעולות נוספות בסביבת בתי ספר.

יו"ר הוועדה ח"כ בועז טופורובסקי סיכם את הדיון וקרא לכל הגופים לראות איפה יש פערים ולטפל בהם. "מעטפת הבטיחות הפיזית והאישית של הילדים בבתי הספר משתפרת, אבל לא מספקת". הוא ביקש מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקבל מידע על ליקויים חמורים בבתי ספר, ובמקום שיש ליקוי שלא ניתן לטפל בו לבחון מה ניתן לעשות עד פתיחת שנת הלימודים.

 

תגיות:תאונות דרכיםכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה