זוגיות ושלום בית

"מה אני עושה בשביל אשתי ליום הנישואין?!"

טיול אקסטרים או קפה במרפסת? מה אתם חושבים שיעשה לה טוב יותר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אחי, יש לי יום נישואין מחר. מה אני עושה?".

כמה פעמים שאלתם את החבר או חברים שאלו אתכם את השאלה הזו...

אנחנו רוצים לציין אירועים, אבל לא תמיד יודעים איך.

בעיה נוספת היא שעד שסופסוף מוצאים רעיון, הוא חד פעמי! הרי לא ניתן ליומולדת את מה שהבאנו ליום הנישואין, וללידה צריך משהו מיוחד. אה, וגם לפני כך וכך שנים התארסנו ביום הזה! איך שכחתי? אשתי תהרוג אותי. ועוד לא הזכרנו את המתנות לחגים, מצווה מפורשת, לשמח אשתו לכבוד יום טוב, ועוד ועוד...

לא עדכנו אותנו שכשמתחתנים צריכים גם קורס לפיתוח המקוריות ואינסוף הרעיונות שאינם חוזרים על עצמם לצורך מילוי ציפיות הדדי.

אז בחרתי לתת לכם את התמציתף "ספר החוקים למתנות וציון אירועים" שהמצאתי או הבנתי. אם תאהבו, תוכלו אפילו לנסות להשתמש בו. הוא לא כל כך הרבה דפים, אפילו לא מאוד הרבה מילים. בעצם, הוא מכיל  מילה אחת: פשטות.

זוכרים את החתונה שלכם? זו שהוצאתם (בעיקר ההורים שלכם...) בשבילה ים של כסף על האולם, עיצובי פרחים, תזמורת, צלם, שמלות, תכשיטים, ומה לא?

מה היה הרגע הכי מאושר שם? הרגע בו הצלם אמר לכם לעמוד ולחייך? או הרגע בו טעמתם מהבר את מנות הגורמה שהשכבתם עבורם ארבעים משכורות חודשיות?

רובכם, מסתבר, יגידו שלא. הרגע המאושר היה אולי המפגש בעיניים של שניכם, או נתינת היד אחרי החופה, או משהו בסגנון.

תמיד הגעגועים והזיכרונות הטובים הם תוצאה מתוצרת אנושית של התנהגות.

הכסף שהוצאתם בא לעטוף את מוצר הקשר שביניכם. אם החתונה היתה חוויה של כעסים, עצבים ומריבות, מסתבר שכל הכסף ששפכתם עליה לא היה עוזר.

שלמה המלך כבר שיבח את הפת החרבה ושלווה בה, כמוצר איכותי בהרבה מבית שמלא בזבחים, אבל של ריב...

זו לא חובה להוציא משכורת חודשית על יום הולדת, כמו שלא חובה לקנות פת לחם חרבה. תחשבו על החיוך שלכם, והאיחול הלבבי שלכם. זה יותר חשוב מהמתנה.

ועוד משהו קטן: שימו לב שרוב ההתייגעות שלנו סביב סוגיית המתנות וציון האירועים השונים, נסובה סביב הפתעות שקולעות (חחח... אף פעם...) לטעם של בן/בת הזוג.

אם אתם בוחרים בפשטות, חושבני כי חוויה משותפת של הליכה יחדיו לחנות ובחירה והתלבטות משותפת ללא הפתעות, יכולה לייצר חוויה טובה בפני עצמה. במקום הפתעה, תפנו אחד לשניה קצת מזמנכם, ותלכו יחד לקנות/לשתות קפה, ובעיקר לאחל מזל טוב.

לסיום, מי מכם שחווה סבא וסבתא שהיו ואינם עוד, או מתגעגע למשפחה רחוקה בחו"ל או כל געגוע אנושי אחר. נסו לדמיין למה אתם מתגעגעים. למתנות וההפתעות, או לרגעים פשוטים של ארוחה משותפת, צחוק, או סתם פטפוט על החיים...

אגב, לאשתי יש יום הולדת עוד רגע, ואני מתלבט אם לפתוח את הספר שלי בן המילה האחת, או שאולי תציעו לי אתם קצת רעיונות מפוצצים (תקציב חסכוני בבקשה!). מה אתם אומרים?

פינחס הירש הוא יועץ זוגי M.F.C.

תגיות:יום נישואיןזוגיותהפתעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה