חדשות בארץ

יהורם גאון תוקף: "התקשורת בתחרות היסטרית מי מביא חדשות יותר נוראות לציבור"

הזמר וחתן פרס ישראל מתח ביקורת חריפה על התנהלות התקשורת בחודשים האחרונים, ברקע המחלוקת הציבורית בנוגע לרפורמה המשפטית: "הציבור חדל מלהאמין ומתחיל לצחוק"

  • כ"ו אב התשפ"ג
גאון (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)גאון (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
אא

הזמר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון, מותח ביקורת נוקבת על התנהלותה של התקשורת בסיקור המחלוקת הציבורית בנוגע לרפורמה המשפטית.  

"גילוי נאות, אני לא יכול בלי חדשות", פתח גאון את תוכניתו שלשום (שישי) בגלי צה"ל. "זה טבע שני אצלי, עוד מן הימים שחדשות היו חדשות ושמהן למדתי מה באמת קורה. היום החדשות והפרשנויות הן אוסף של איומים צבאיים מבהילים עד אימה, מפולת כלכלית וקטסטרופה משפטית. תחושה של איזה להק עורבים הדואה מעלינו בצרחות 'רע, רע, רע, הכל רע'. מזל שעוד אפשר לנשום, כי גם החמצן יודיע עוד מעט שהוא נוטש לדובאי".

לדברי גאון, "דומה שיש היום תחרות היסטרית של כתבים שונים, בעיקר הצבאיים, של מי מביא חדשות יותר נוראות לציבור. כמו 'החיזבאללה כבר מחמש את הציוד ההתקפי שלו, וזה הולך לקרות כבר מחר, לכל המאוחר מחרתיים'. עוד זה מדבר וזה בא, ובערוץ המתחרה מודיע הכתב הצבאי שבחיל האוויר עוד כמה מאות טייסים הודיעו שלא יגיעו לאימונים. כמה טייסים יש לנו בכלל, אם כל יום נוטשים כמה מאות? הכתבים הכלכליים מבשרים שהכלכלה במעמקי המעמקים, 'תהומות יכסיומו' ואנו יורדים במצולות 'כמו אבן'. בבתי החולים אין רופאים, כולם בדרך החוצה, גם החולים עוברים לארצות אחרות".

"הם כמו דוחפים האחד את השני, הכתבים החרוצים שלנו, במרוץ אימתני על מי יגיע ראשון לבשר לעם את גסיסתו המוחלטת של הרעיון הציוני", המשיך גאון בביקורתו החריפה. "וכשאתה שומע פעם – אתה נבהל ורוטט, בפעם השנייה רק רוטט. בפעם העשירית ששמעת שאין כבר צה"ל ואין כסף ואין רופאים ואין הייטק, ולא נותר כבר כלום ובשדה התעופה מתכוננים לכבות את האור – אז אתה עובר בשלווה סטואית לתחנה אחרת כדי לראות סרט, ולדעת ולחוש שאתה עוד חי. זה גודש של רע, עד שזה מפסיק להיות אמין, סליחה על הביטוי – מגמתי".

"הלוואי שלא יקרה לנו, חלילה, סיפור ה'זאב זאב'. אוי ואבוי שפעם כבר יספרו לנו דברים בדוקים, נכונים  ואמיתיים, אבל אנחנו נחשוב שזה רק חדשות ונמשיך לישון, אפילו לא נרוץ לממ"ד. תראו איך מן השמיים מהתלים בנו. במלחמת יום הכיפורים לא אמרו לנו דבר, לא הודיעו דבר בחדשות, המודיעין לא דיווח דבר. הייתה דממה, ואיש לא ידע כלום, מסתבר שגם בצבא לא ידעו. פתאום הופתענו, אוי כמה שהופתענו. לו רק ידעו שם למעלה, אצל האנשים המחליטים בזמן אמת, מה קורה באמת – למעלה מאלפיים חיילים היו מסתובבים עימנו ובתוכנו היום".

"מה שקורה לנו היום זה היפוך מוחלט. יש אינפורמציה מכל כיוון על חורבן, מפולת, קריסה בכל שטח, שגורמת לציבור לחדול מלהאמין, ולהתחיל לצחוק", סיכם גאון.

תגיות:יהורם גאוןהתקשורת הישראליתהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה