חדשות בארץ

חקירת הפיגוע בתל אביב: המחבל חדר לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה

בפיגוע נרצח סייר הביטחון העירוני חן אמיר הי"ד. עדיין לא ברור כיצד המחבל הגיע לתל אביב. ארבעה חשודים בסיוע למחבל נעצרו על ידי כוחות הביטחון

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

גורמי הביטחון, החוקרים את הפיגוע שאירע בשבת שעברה בתל אביב ובמהלכו נרצח סייר הביטחון חן אמיר הי"ד, מסרו היום (חמישי) כי המחבל הסתנן לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה ביו"ש.

מהממצאים שבידי החוקרים התברר שהמחבל, כאמל אבו בכר, יצא מג'נין כמה שעות לפני הפיגוע, ונכנס לתחומי ישראל דרך פרצה בסמוך לכפר רומאנה, דרומית לג'נין.

עדיין לא ברור לחוקרים איך המחבל הצליח להגיע מאזור קו התפר לתל אביב. נבדקת האפשרות שתפס טרמפ עם אזרח ערבי, שלא ידע שמדובר במבוקש שבכוונתו לעשות פיגוע. כמו כן ממשיכים לבדוק אם כוונתו הייתה לבצע את הפיגוע בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית, שנערכה אותה עת בקפלן.

לאחר הפיגוע עצרו כוחות הביטחון ארבעה פלסטינים החשודים בסיוע למחבל. חקירתם נמשכת.

המחבל, שהתגורר בשלוש השנים האחרונות במחנה הפליטים ג'נין והשתייך לג'יהאד האסלאמי, היה בחזקת מבוקש מזה כשנה. הוא הצליח לחמוק מספר פעמים מכוחות צה"ל שניסו לעוצרו.

אבו בכר הגיע לתל אביב והתגלה על ידי שני סיירי הביטחון כשהוא צועד ברחוב מונטיפיורי. חן אמיר וחברו ליחידה ניגשו לבדוק אותו ואז פתח המחבל באש, פצע אנושות את אמיר וניסה להימלט. סייר הביטחון השני רדף אחריו, ירה בו וחיסל אותו. ברשותו של המחבל נמצא מכתב שהעיד על כוונתו לבצע פיגוע התאבדות.

תגיות:פיגועתל אביבחן אמיר הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה