חדשות בארץ

התקרית בבורקה: המשטרה ערערה על החלטת בית המשפט לשחרר את הפצוע היהודי

בית משפט השלום בירושלים קבע כי יחיאל אינדור, המאושפז במצב קשה מאז הותקף ליד הכפר בורקה, וכן אלישע ירד, ישוחררו למעצר בית. המשטרה הגישה ערר על ההחלטה

אלישע ירד בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)אלישע ירד בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בירושלים הורה אחר הצהריים (רביעי) על שחרורם למעצר בית של שני המתיישבים שהיו מעורבים בתקרית סמוך לכפר הפלסטיני בורקה. המשטרה הודיעה לאחר מכן כי היא מערערת על ההחלטה לשחררם. הדיון בערעור ייערך בבית המשפט המחוזי בירושלים.

נזכיר כי אתמול שוחרר ירד ממעצרו בהוראת בית המשפט המחוזי בבירה, לאחר שזה התרשם כי אין תשתית ראייתית התומכת בהשארתו במעצר. אלא שהמשטרה ערערה על כך, והצדדים נפגשו הבוקר בבית המשפט העליון.

בתום הדיון, קבעה שופטת בית המשפט העליון, רות רונן, כי מאחר וייערך דיון בצהריים בבית המשפט השלום, ירד יישאר במעצר עד לדיון.

בדיון בבית משפט השלום הודיעה המשטרה כי קיבלה דו"ח פתולוגי מהרשות הפלסטינית, שבוצע עם נתיחת גופתו של הפלסטיני שנורה על פי החשד על ידי אינדור. לדבריה, אין ממצא חד משמעי. עם זאת, נציג המשטרה ציין כי "המתיישבים לקחו את החוק לידיים. לא הייתה קריאה לכוחות הביטחון ואותם מתנחלים הגיעו למקום כשהם רעולי פנים". מנגד, טענו הסניגורים כי אינדור ירה באוויר כאות אזהרה לאחר שהותקף ובכל מקרה מדובר באקט של הגנה עצמית.

בהחלטת השחרור כתב השופט ציון סהראי: "לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בתיק בחקירה הגעתי לכלל מסקנה כי אין מקום להורות על המשך מעצרו של המשיב ירד". השופט התייחס גם למסמך של השב"כ, וציין כי "מסמך זה לא הוצג, אף שלא הייתה מניעה פועלת לחובת המבקשת. מן הראוי כי המבקשת, אשר עותרת לשליחת חירותו של אדם, תציג בפני בית המשפט את כלל המסמכים שבידיה או שביכולתה להשיג במאמץ סביר. זאת על מנת שבפני בית המשפט תוצג התמונה המלאה".

בהמשך ציין סהראי כי "עניינו של אינדור שונה במידה מסוימת, שכן הוא מודה שעשה שימוש בנשק. אולם הוא טוען כי לא ירה לעבר גופם של אחרים, אלא ביצע ירי באוויר בלבד, ואף זה נעשה מאחר שחש סכנה לחייו ולחיי אחרים שהיו בקרבתו. לטענתו, הוא הגיע למקום עקב קריאה לעזרה לאחר ששמע שיש יהודים שנמצאים בסכנת חיים. כך עולה מעדותו".

בעקבות הדברים, החליט כאמור השופט לשחרר גם את אינדור למעצר בית, וציין כי "הנסיבות אינן מחייבות שימשיך לשהות במעצר".

עורכי הדין עדי קידר, אביחי חג'בי ונתי רום מארגון חוננו, המייצגים את ירד ואינדור, הגיב על החלטת המשטרה לערער שוב על השחרור: "אנו מצרים על החלטת המשטרה בגיבוי הפרקליטות והשב"כ, וסמוכים ובטוחים שבית המשפט ידחה אותם ויורה על שחרורם של החשודים שהגנו בגופם, ואחד מהם אף חרף את נפשו וכמעט נהרג באירוע. בית משפט השלום בחן את הראיות לעומק וקבע קביעות ברורות שאין לחרוג מהן".

תגיות:משטרת ישראלבורקהאלישע ירדיחיאל אינדור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה