חדשות יהדות

מולדובה: שר החוץ הישראלי הגיע לדון בסיוע לחסידי ברסלב

שר החוץ אלי כהן, השר מאיר פורוש, חברי כנסת ובכירים נוספים, הגיעו השבוע לסיור בקישינב שבמולדובה, כדי לדון בין היתר על סיוע לחסידי ברסלב לקראת ראש השנה הקרוב

קרדיט: הקהילה היהודית במולדובהקרדיט: הקהילה היהודית במולדובה
אא

שר החוץ אלי כהן נחת אמש (שני) בקישינב בירת מולדובה, לביקור היסטורי וראשון זה שנים של שר ישראלי כה בכיר במדינה. אל השר כהן התלוו גם שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון, שר ירושלים ומסורת-ישראל הרב מאיר פרוש וח"כ אליהו רביבו.

את הסיור הראשון שלו במדינה בחר השר כהן לקיים בבית כנסת 'גלייזר שול-חב"ד', לשם הגיע עם מלוויו. מדובר בבית הכנסת היחיד במדינה שפעיל כבר 130 שנה ברציפות (למעט בחלק מתקופת מלחמת העולם השנייה), כולל בתקופת הקומוניזם, והוא עבר לאחרונה שיפוץ נרחב.

את פניהם של השרים והנלווים אליהם קיבלו ראשי ורבני הקהילות היהודיות במדינה - הרב זושא אבלסקי, בנו וממשיך דרכו של מנהיג יהדות מולדובה הגאון רבי זלמן אבלסקי זצ"ל, רבה של קישינב ושליח חב"ד הרב מענדל אקסלרוד, שלוחי חב"ד, נכבדי הקהילה ופליטים מאוקראינה.

השר כהן אמר כי הוא מתרגש לבקר במקום וכי הוא מעריך את הקהילה היהודית בראשות הרב אבלסקי ושלוחי חב"ד על פועלם הרב. גם השר פרוש העלה על נס את תרומתם של הרב אבלסקי ושלוחי חב"ד בקישינב ובערים נוספות, מאז תחילת שנות ה-90, ואת התחייה היהודית שחוללו.

השר פרוש הודה בנוסף לגב' סימונה הלפרין ולצוות משרד החוץ, בראשות השר כהן, על הטיפול המסור במתפללים הרבים שצפויים לעבור דרך מולדובה בדרכם לאומן.

ח"כ רביבו אמר: "אני משוכנע שקהילת חב"ד במולדובה תירתם השנה בתחנת המעבר בקישינב לסייע ליהודים העושים את דרכם לאומן. אנשי חב"ד היקרים, יישר כוח על פעילותכם ועל האור הגדול שאתם מפיצים בעולם".

בהמשך הביקור צפוי השר כהן להיפגש עם נשיאת מולדובה מאיה סנדו ועם בכירים נוספים.

קרדיט: הקהילה היהודית במולדובהקרדיט: הקהילה היהודית במולדובה
קרדיט: הקהילה היהודית במולדובהקרדיט: הקהילה היהודית במולדובה

תגיות:אלי כהןמולדובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה