חדשות יהדות

מרגש: זה מה שעשה הילד בן ה-11 רגע לפני שנכנס בבריתו של אברהם אבינו

חמישה ילדים נכנסו בבריתו של אברהם אבינו במסגרת קעמפ 'גן ישראל' שנערך במוסקבה. אחד מהילדים ריגש את כולם כאשר פצח בשירה רגע לפני שעבר את ברית המילה

אא

אירוע מרגש במיוחד התרחש השנה בקעמפ 'גן ישראל' המתקיים במוסקבה, כאשר חמישה מילדי הקעמפ הביעו את רצונם להיפגש אישית עם אליהו הנביא ולהיכנס בבריתו של אברהם אבינו. הילדים, שעברו מזמן את גיל שמונה ימים (בגילי 8-11), שמעו על המצווה הגדולה והחליטו לזכות בה, ולהיכנס תחת כנפי השכינה.

בטקס מרגש התקיימו חמשת הבריתות במחנה, כאשר אפיזודה מעניינת במיוחד התרחשה אצל אחד הילדים, שבתחילה חשש ופחד לעבור את הברית, אך אחר כך הוא התגבר על הפחד, וכאשר המוהל ניגש אליו, הוא התחיל לשיר בהתרגשות שיר שלמד בקעמפ; שיר רוסי יהודי חסידי מפורסם: "אוצ'ען סצ'אסליווי יא פאטו מושטו יא ייעוורעיי", שבתרגום לעברית זה "מאוד מאושר אני, כי אני יהודי". מארגני הקעמפ מציינים שהיה מפעים לראות כיצד במקום לפחד, מתחיל הילד לשיר ולשמוח, כאשר אווירת היהדות והחיזוק נכנסת עמוק לנשמתו ולליבו.

בזה אחר זה נכנסו הילדים בבריתו של אברהם אבינו, כאשר המוהל המפורסם הוא ד"ר ר' שייע שפיט, המוהל מטעם ארגון 'ברית יוסף יצחק' העולמי ברוסיה, בראשות הרב רון עמית.

ונקרא שמם בישראל: ישראל (בן 11), יונתן (בן 11), יוסף (בן 11), זכר (בן 9) ואריה (בן 8)

זה המקום לציין כי כבר 30 שנה שנערך מידי שנה בקיץ, במוסקבה, קעמפ 'גן ישראל', בניהולה של הקהילה היהודית של מרינה רוסצ'א. השנה השתתפו בקעמפ 130 ילדים, תחת ניהולו הנמרץ של הרב יוסף משה וויסברג ובהפעלתו של המדריך הראשי אלימלך צבי וויסברג. הילדים המשתתפים בקעמפ מגיעים מבתים של יהודים מקורבים וידידים של הקהילה.

תגיות:ברית מילהמוסקבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה