חדשות בארץ

שב"כ חשף חוליית טרור בראשה עמד משוחרר עסקת שליט

עלאם כעבי, פעיל החזית העממית, גורש לרצועת עזה משכם וכיום שוהה בלבנון. גייס פלסטינים תושבי יו"ש והנחה אותם לבצע פיגועי ירי. השר גלנט סייר בגבול הצפון

אילוסטרציה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

הותר היום (שלישי) לפרסום שאנשי השב"כ סיכלו תשתית טרור שתכננה לבצע פיגועים בישראל, בהם פיגועי ירי. החולייה הונחתה על ידי עלאם כעבי, פעיל החזית העממית, שגורש לרצועת עזה משכם לאחר ששוחרר בעסקת שליט וכיום שוהה בלבנון.

בין העצורים גם מראד כעבי, קרוב משפחתו של עלאם וחאלד אבו אלהיג'א, תושב ג'נין. חברי החולייה נעצרו בחודשים האחרונים על ידי כוחות צה"ל והיום הוגש נגדם כתב אישום בבית הדין הצבאי בשומרון.

מחקירת השב"כ עלה כי עלאם כעבי הוביל פעילות טרור בשטחי יהודה ושומרון, במסגרתה הוא גייס פעילי טרור פלסטינים, חלקם מקרב קרובי משפחתו, לטובת ביצוע פיגועים כנגד ישראלים.

בחקירתו בשב"כ של מראד כעבי עלה כי הונחה על ידי עלאם לבצע פיגועי ירי. במסגרת החקירה הוסגרו שני נשקים מסוג M16 שהיו ברשות הפעילים. בחקירתו של חאלד אבו אלהיג'א, עלה כי גויס על ידי עלאם לבצע פיגועים, ולעמוד בראש חולייה צבאית שתפעל באזור ג'נין.

בנוסף למראד כעבי ולחאלד אבו אלהיג'א, נעצרו פלסטינים נוספים שפעלו לקדם פעילות טרור בהנחיית עלאם.

 

שר הבטחון סייר בגזרת הר דוב

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בגזרת בהר דב, סמוך לגבול לבנון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 91 תת-אלוף שי קלפר ועם הקצונה הבכירה של הפיקוד.

השר גלנט קיים תצפית והערכת מצב במרחב הר דב, ועמד על ההתפתחויות האחרונות בגזרה. לאור איומי החיזבאללה להתעמת עם ישראל אמר גלנט: "אני מזהיר את חיזבאללה ואת נסראללה לא לעשות טעות. עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נדרש לזה״.

תגיות:שב"כיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה