בין אדם לחברו

חינמי לחלוטין, פשוט כל כך ומהפכני כל כך: המילה הזו תשנה לך את החיים

אחוזים נכבדים מהתסביכים הנפשיים בימינו היו נחסכים אם רק היו משתמשים יותר במילה הזו, וכשחושבים על זה, בעצם, כולנו סובלים מאווירה שלילית ועכורה סביבנו, והכל רק בגלל מחסור באותה מילה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את זה לא תלמדו באוניברסיטאות, לא בסמינרים ואפילו לא בישיבות. למען האמת, לא לומדים זאת כלל. בשום מקום. זה מפליא, כי זה זמין לכולם כל הזמן – ובכל זאת רובנו לא שמים לב לזה. בסך הכל מדובר במילה אחת. עבור אנשים רבים, המילה הזו מסוגלת לשנות להם את כל היום, ואולי אפילו את כל החיים.

אחוזים נכבדים מהתסביכים הנפשיים בימינו היו נחסכים אם רק היו משתמשים יותר במילה הזו, וכשחושבים על זה, בעצם, כולנו סובלים מאווירה שלילית ועכורה סביבנו, והכל רק בגלל מחסור באותה מילה! כמה נעימים וקורנים מאושר היו יכולים להיות חיינו. רק מילה אחת! זה הכל! זו מילה מדהימה!

בקיומה: ממלאת אנרגיות, מסדרת את היום, מרבה אהבה ואחוה, משחררת את שרירי החיוך המכווצים, ומעניקה לנו רוחב לב והצלחה בכל מעשה ידינו.

בהעדרה: מצטברים מרמור, כעס, בדידות, שנאת אחים, נוער מתמודד, מחלות נפשיות וגופניות ועוד קללות רבות שאינן כתובות בתורה.

הכל טמון במילה אחת.

המילה היא – "שלום".

"אמרו עליו, על רבן יוחנן בן זכאי, שלא הקדימו אדם שלום מעולם ואפילו נכרי בשוק" (ברכות יז). נתאר לעצמנו: רבן יוחנן בן זכאי, שהיה נשיא ישראל בתקופת חורבן הבית וכל צרכי ישראל עליו היו מוטלים, ועם כל זאת היה שקוע כל כולו בתורה הקדושה ביגיעה עצומה – "שלא הניח מקרא ומשנה, גמראהלכות ואגדות דקדוקי תורה ודקדוקי ספורים תקופות וגימטראות... שיחת מלאכי השרת... ומעשה מרכבה"! (סוכה כח) ואמר על עצמו שהוא "דומה כשר לפני המלך" (ברכות לד), ומעולם לא קרה שיהיה כל כך טרוד במחשבותיו עד שישכח להקדים שלום, אפילו לנכרי בשוק! איזו הרגשת חיוב היתה ממלאת את לבו, שתבטיח מסירות נאמנה כזו לכבודו של זולתו! ואם לנכרי כך, קל וחומר לישראל!... ואל נחשוב שמידה זו היא ממידות החסידות! הרי לא הלל היה אלא שמאי, שאמר: "והוי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות" (אבות א', טו')!..." (מכתב מאליהו חלק ד' עמ' 246).

אין תירוצים. לא משנה כמה אדם חשוב אתה ובמה אתה עסוק. אמירת שלום היא חלק בסיסי ובלתי נפרד מהחיים שלנו. הגיע הזמן לייחס חשיבות עליונה לאמירת שלום, ולהציב זאת בראש סולם הערכים שלנו!

נופתע לגלות כי אמירת השלום עוטפת בתוכה מכלול שלם של דפוסי התנהגות ושל יחסים בין-אנושיים, ומסוגלת למוסס כל אווירה, גם העכורה ביותר. זה אולי נשמע מפליא, אבל זה בדיוק כך.

אמירת שלום. עדיף בתוספת חיוך.

תגיות:בין אדם לחברושלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה