הידברות לנוער

"אני מכור ללייקים. מה זה אומר עליי?" - זו תשובתו של המומחה

אובססיה עולמית | למה לכולם יש צורך אובססיבי ללייקים, והאם קיימת דרך להפסיק עם ההתמכרות הזו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אינספור מחקרים וסקרים שנעשו על רשתות חברתיות מצאו כי החשיפה לחיים של אחרים יוצרת השוואה אוטומטית, ומביאה לתחושת קנאה, דיכאון ואכזבה מהחיים. "כאשר אנו מתחברים למדיה החברתית, אנו מופגזים באינספור תמונות ופוסטים שהעלו חברים, והרושם הוא שהם נהנים מהחיים יותר מאיתנו. קל לראות מדוע אנשים נותרים עם תחושת דיכאון, ומדוע כל כך הרבה אנשים שוקלים לעזוב את המדיה החברתית לחלוטין", אמר יבגני צ'רשנב, ראש מדיה חברתית במעבדת קספרסקי, שערך מחקר בנושא.

אז למה אנחנו עדיין שם, ובעיקר – למה אנחנו כל כך מכורים ללייקים? איך זה שכל העולם פיתח צורך אובססיבי ללייקים?

אדם אלטר, פסיכולוג חברתי ומרצה עמית בבית הספר שטרן למנהל עסקים באוניברסיטת ניו-יורק, מסביר בספרו "אי־אפשר לעמוד בפניה: עלייתה של הטכנולוגיה הממכרת והעסק של לשמור אותנו מכורים", שמה שעומד מאחורי ההתמכרות לכלי המדיה הוא הצורך בפידבק.

מה שבאמת עומד מאחורי הלייקים הוא הצורך באישור חיצוני כלפינו והכרה של העולם בנו. אנחנו כל כך צמאים ללייקים, כי אנחנו בעצם מחפשים אחר אישור עצמי, ותולים אותו בדעתם של אחרים. אם הם יגידו שאני שווה – זה אומר שיש לי ערך, ואם לא "מלייקים" אותי – כנראה שאני לא שווה יותר מדי...

אנחנו בעצם נותנים לאנשים אחרים להחליט עבורנו אם אנחנו שווים או לא. ומתי זה קורה, שצריכים כל כך את האישור מבחוץ של אנשים? כשאין אישור פנימי של עצמנו כלפי עצמנו, כשאנחנו לא מספיק מאמינים בכך שאנחנו שווים ומיוחדים ויקרים וחסרי תחליף. הדרך להיגמל מהצורך הממכר ללייקים היא לפתח אישור פנימי מתוכנו כלפי עצמנו. רק כשנצליח לפתח הערכה עצמית ואהבה אמיתית כלפי עצמנו, נהיה מחוץ למרדף אחר הלייקים.

תגיות:התמכרותרשתות חברתיותלייקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה