חדשות בארץ

חיל האוויר תקף מטרות איראניות בסוריה. צה"ל עצר חוליית טרור ביו"ש

בתקיפה בסוריה נהרג קצין בכיר בצבא, והושמדו מחסנים ואמצעי לחימה השייכים למיליציות האיראניות. דובר צה"ל: " ריכוז המאמץ שלנו הוא למנוע מאיראן וחיזבאללה להתבסס בסוריה"

אילוסטרציה (צילום: עופר צידון, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עופר צידון, פלאש 90)
אא

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (שני) מטרות איראניות בסוריה. מרכז המעקב הסורי, העוקב אחר הפעילות המערבית בסוריה, מסר כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם קצין סורי בכיר.

על פי הדיווח, התקיפה בוצעה באזורים דימאס ואל-כיסווה הסמוכים לעיר דמשק. בתקיפה הושמדו מחסנים ואמצעי לחימה השייכים למיליציות האיראניות.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לתקיפה בסוריה בשיחה עם כאן רשת ב' ומסר כי "צה"ל פועל כל הזמן, בכל המזרח התיכון, וריכוז המאמץ שלו הוא למנוע מאיראן וחיזבאללה להתבסס בסוריה ולמנוע מהם להעביר אמל"ח איכותי שמתוכנן לפגוע בישראל".

כוחות צה"ל פעלו גם היום למעצר מבוקשים וסיכול טרור פלסטיני ביו"ש. 17 מבוקשים נעצרו, בהם שני מבוקשים בכירים, שהסתתרו באזור ג'נין, ועל פי מידע שהגיע למערכת הביטחון תיכננו להוציא אל הפועל פיגוע ירי. במהלך המעצר חמושים פלסטינים ירו לעבר חיילי צה"ל. החיילים השיבו באש.

שלושה מבוקשים פלסטינים נוספים נעצרו בעיירה בית פוריק ממזרח לשכם.‌‌ הלוחמים איתרו והחרימו תחמושת. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות.

בכפרים בית פאג'ר ואלחדר עצרו הלוחמים שני מבוקשים. עשרה מבוקשים נוספים נעצרו בכפרים בית רימא, עזון, בורקא, אל מועייר וביטא.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

אחרי חיסול חוליית הטרור אתמול בסמוך לג׳נין, במערכת הביטחון מתריעים כי מבצע "בית וגן" היה "רק ההתחלה". דובר צה"ל התייחס לכך בריאיון לגל"צ: "אחרי 'בית וגן' המציאות במרחב השתנתה, צה"ל והשב"כ הביאו לכך שמחנה הפליטים ג'נין הפסיק להיות עיר מקלט לטרור. יש עשרות אירועים שאנחנו מסכלים, אבל יש עוד התרעות רבות ויהיו פיגועים".

בנוגע לסיכול אירועי טרור בעתיד אחרי הפיגוע בתל אביב, אמר הגרי כי "יש לנו רצף פעולות בימים האחרונים ביו"ש, גם הלילה, כאשר היה מעצר בג'נין של שני מבוקשים בתוך העיר. אתמול, ביחד עם שב"כ וימ"מ, התקיימה פעולה מוצלחת של סיכול חוליית טרור שיצאה ממחנה הפליטים לג'נין, בדרכה לבצע פיגוע באזור של מבוא דותן. יכול להיות שהם היו ממשיכים על ציר 60. זה נשען על מודיעין מדויק מאוד וכל הפעולות האלה הן פעולות שלנו לביטחון אזרחי ישראל ותושבי יו"ש. האירוע של הפיגוע בת"א הוא חמור, בזכות גבורתו של חן אמיר הי"ד נמנע פיגוע גדול יותר, ועל כל מחבל שחודר יש עשרות אחרים שמסוכלים ומטופלים. אנחנו חוקרים את האירוע בתל אביב כדי להבין מדוע לא היה מודיעין. מה שמנחה אותנו במלחמה בטרור הוא מודיעין מדויק".

תגיות:סוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה