חדשות בארץ

צו על תנאי הוצא לחוק הנבצרות: בית המשפט יקיים דיון נרחב בחודש הבא

שלושה ימים לאחר שדנו בעתירות הדורשות לבטל את החוק, החליטו השופטים לקיים דיון בהרכב מורחב של 11 שופטים. על הכנסת לנמק מדוע החוק לא יחול מהבחירות הבאות

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

(עדכון 19:07)

שופטי בג"ץ הודיעו היום (ראשון) לפרקליטות המדינה כי החליטו להוציא צו על תנאי, המורה על עצירת תוקפו של חוק הנבצרות, שאושר בחודש מרץ. החלטת השופטים מתייחסת לדיון שנערך ביום חמישי שעבר, ודן בעתירות שדרשו את ביטול החוק.

כמו כן, שופטי בג"ץ קבעו כי ב-28 בספטמבר יתקיים דיון נוסף בהרכב מורחב של 11 שופטים. על הייעוץ המשפטי של הכנסת להגיש את טענותיו עד ל-14 בספטמבר, ולנמק, לפי דרישת השופטים, מדוע לא יחול החוק מהכנסת הבאה.

על פי גורמים משפטיים, הוצאת הצו לא מצביעה בהכרח על כוונה עתידית לבטל את החוק.

חוק הנבצרות אושר בכנסת בחודש מרץ האחרון ועוסק בתנאים להוצאה לנבצרות של ראש ממשלה. החוק קובע שניתן להכריז על נבצרות ראש ממשלה רק במצב של אי מסוגלות פיזית או נפשית.

העותרים דרשו לפסול את החוק, מאחר ולטענתם מדובר בחוק פרסונלי, שנועד להגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה התייחס לדיוני בג"ץ בחוק הנבצרות ובביטול עילת הסבירות שנקבעו לחודש ספטמבר, ואמר כי לבית המשפט העליון אסור לפסול חוקי יסוד או אפילו לדון בתוקפם ובתוכנם.

לדבריו, "זוהי סמכותה הבלעדית של הכנסת, בה יושבים נבחרי כל הציבור הישראלי, אשר ייתנו בפניו דין וחשבון ויבקשו את אמונו מדי בחירות. בהיעדר כל הסמכה בחוק, ולמען הדמוקרטיה, על בית המשפט לכבד את החלטות הכנסת".

תגיות:בג"ץחוק הנבצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה