חדשות בארץ

שוטרים שלחו מכתבי התראה למפגינים: הפסיקו להפיץ תמונות שלנו - או שנתבע דיבה

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית נוהגים לעלות לרשתות שמות ותמונות של שוטרים, עם מילות הכפשה. שוטרים שכרו עורכי דין ודורשים פיצוי כספי בגין לשון הרע

הפגנה נגד הממשלה, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)הפגנה נגד הממשלה, ארכיון (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

עשרות אזרחים, שנטלו חלק בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית והפיצו ברשתות תמונות של שוטרים עם כיתוב מכפיש, קיבלו באחרונה פניות מעורכי דין, עם אזהרה בטרם הגשת תביעה בגין לשון הרע. כך דיווח היום (חמישי) עיתון הארץ.

אחת המפגינות שנדרשה לפצות שוטר היא תושבת תל אביב, שהעלתה פוסט בו כתבה על מפקד משטרת חדרה, זוהר מצלוואי: "החונק מחדרה, אלים, סאדיסט ואכזרי, שהכה, חנק וקילל מפגינים לתפארת משטרת ישראל".

האישה קיבלה מכתב מעורך הדין המייצג את הקצין, עם דרישת תשלום של 50 אלף שקל. במכתב ההתראה נאמר שלדברים "אין בסיס ושמדובר בלשון הרע". 

על פי הדיווח, לא מדובר במקרה בודד, אלא בעשרות אזרחים, שחלקם הגיעו להפגנות עם שלטים הנושאים את תמונות השוטרים, שמותיהם וכיתוב מכפיש, וקיבלו בעקבות זאת דרישת תשלום בטרם תביעת לשון הרע

במשטרה החלו לסייע לשוטרים, והיא מרכזת את פניותיהם אצל מי שמכונה "קצין שיימינג מחוזי", המסייע לשוטרים בהכנת התביעות.

בשבוע שעבר פתחה המשטרה בחקירה לאחר שסטודנטים הכינו שלטים ועליהם תמונות של שוטרים, שתועדו פועלים באלימות כלפי מוחים, לצד שמותיהם. השלטים פוזרו במוקדי מחאה שונים בתל אביב.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד להעלבת עובד ציבור, הוצאת לשון הרע והסתה לאלימות, זאת בעקבות שורת תמונות של שוטרים בפנים גלויות הפזורות במספר מוקדי מחאה בתל אביב. משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלפרסם פרסומים שפוגעים בשוטרים ובמשפחותיהם, ומוציאים את דיבתם". 

גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, התייחס לסוגיה: "אנחנו עדים לתופעת שיימינג חמורה שלא נתקלנו בה עד כה, עשו משפט שדה למספר שוטרים. לא ניתן לזה יד, אנחנו לא מקלים ראש בכל אירוע שקרה, אם הייתה חריגה היא תיבדק, תיבחן ותטופל". 

אביגיל שררה, מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אמרה כי "אנחנו מזועזעים מהקמפיין האישי נגד שוטרים שהיו בתפקיד בהפגנות ובמחאות, ורואים זאת בחומרה. זוהי חציית קו אדום שסופה, חלילה, פגיעה פיזית בשוטר או שוטרת. אסור ששוטרים יהיו קורבן של המחאות ברחובות".

תגיות:משטרהרפורמה משפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה