חדשות בארץ

טרגדיה: נפטר החייל שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר על ידי משרד הביטחון

כואב הלב: נפטר החייל שהצית עצמו בבית חברו, לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל על ידי משרד הביטחון

אא

"אי אפשר לקחת נערים בני 18 לשלוש שנים - ואחרי זה הם צריכים להתמודד עם החיים ולחשוב שכלום לא יקרה". את המילים הכאובות הללו זועקת כעת כוכבה ערבה, אמו של בר כלף, החייל שהצית את עצמו שלשום (שלישי) בבית של מכר, לאחר שלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה - ולדאבון הלב מת הבוקר מפצעיו.

"זונחים אותם", אמרה כוכבה בעצב. "קרה לנו אסון, אני פשוט בהלם. הרופא אמר לי 'הוא במצב אנוש".

כלף, שבמשך חודשים ארוכים ניסה לגרום למשרד הביטחון להכיר בנכותו ובקשייו לאחר השירות הצבאי - החליט להצית את עצמו במקלחת, עם חומר דליק, בבית של מכר שלו בנתניה. לדברי אמו, מאז השחרור הוא תפקד בצורה מלאה, "עד שהיה איזשהו טריגר ומשהו התנפץ".

ד"ר מוטי חרץ, מנהל היחידה הלאומית לטיפול נמרץ לכוויות בתל השומר' אמר כי כלף סבל מכוויות קשות בכל שטחי גופו, וקיבל טיפול ראשוני מציל חיים - אך מצבו מלכתחילה היה קשה מאוד, וסכנה נשקפה לחייו. 

הבוקר, כאמור, הוא נפטר מפצעיו, ומותו הביא לטענות קשות נגד משרד הביטחון: "הוא לא עבר תהליך ארוך, קראו את התיק הרפואי וזהו. זלזלו בו", אמרה כוכבה בכאב. "הייתי בשוק. התקשרתי אחרי הדחייה של הבקשה שלו ואמרתי בתמימות שאני רוצה רפואה לבן שלי. אי אפשר לנפנף אותו. אני רואה בקבוצה של ההורים, שרק הם עושים את העבודה. מקשרים בין פוסט טראומה למחלות. הבן שלי לא היה חולה, הוא ילד חזק. שנינו הרגשנו אבודים בכל המערכות.

"אני מרגישה אבודה בעולם הזה, לא חשבתי שיכול לקרות דבר כזה. לא חשבתי שהוא יפגע בעצמו. בר הוא מלח הארץ", אמרה האם בראיון ל'ווינט'. "שלא יהיו אדישים, אף אחד, לא המוסדות, לא המשפחה, לא השכנים. שלא יהיו אדישים לאמא שזועקת לעזרה ולא מצליחה לקבל את זה", ביקשה ערבה. "ניסו לעזור אבל צריך היה שמישהו יהיה איתו. הרגשתי שהבן שלי הוזנח ואני לא מצליחה לתת לו עזרה. זה היה גדול עליי. הייתי גם בקבוצות תמיכה".

לכתבות נוספות בנושא:

מזעזע: חייל נוסף שלא הוכר על ידי משרד הביטחון - הצית את עצמו 

תגיות:משרד הביטחוןחיילטרגדיהבר כלף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה