חדשות בארץ

הירדני שיתף פעולה עם ישראלי והותקף: "קראו לי בוגד ציוני"

בחור ישראלי בשם רועי שלומי השיק ספר שירה, אבל הוא הודפס באמצעות הוצאת ספרים ירדנית. המוציא לאור בעמאן הותקף: "תרבות לא קשורה לדת, לא חשבתי על ההשלכות"

  • ט"ז אב התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רועי שלומי, בחור בן 27 מחולון, חווה טלטלה בקורונה והתמודד איתה דרך כתיבת שירה בערבית. הוא לא ידע כי היצירות שלו ייצאו לאור. בהמשך רועי נסע לבקר בעמאן שבירדן ואף יצר קשר עם מוציא לאור מקומי שאהב את הספר. הוא הוציא אותו לאור, אבל לא ידע מה הולך לקרות בהמשך.

שלומי היה הישראלי הראשון שפרסם יצירה בשפה הערבית בירדן. הוא פרסם יצירה תחת הכותרת "פראשאת" (פרפרים), אבל המוציא לאור בעמאן חטף ביקורות. בשיחה עם N12 סיפר הירדני כי "תקפו אותי, קראו לי 'ציוני ובוגד'. יצאנו נגדי וקראו להחרים את הוצאת הספרים שלי, טענו שהיא פועלת 'נגד האנושות'".

"פגשתי את רועי לראשונה כשקבוצת חברים ישראלים הגיעה לעמאן", הוסיף. "הוא אמר לי שהוא כותב שירה והקשבתי לו. הוא ביקש ממני שנהיה בקשר בהמשך לסיוע ונתתי לו את ברכתי, בהתחלה חשבתי שאלו רק דיבורים. אחרי כמה חודשים, הוא פנה אליי והתחיל לשלוח לי את מה שהוא כתב עד שהספר הושלם. אהבתי את ההתעקשות שלו ואת האהבה שלו לשפה הערבית. רציתי שנוציא את זה ולא חשבתי על ההשלכות, כי אני מאמין שתרבות לא קשורה לדת. זו אנושיות לפני הכול".

רועי סיפר: "חוויתי את הקורונה באופן מאוד אינטנסיבי גם מבחינת העבודה וגם בפן האישי עברתי משבר, וזה מה שהוציא ממני גם כתיבה בערבית. ראיתי בכתבה בערבית ניכור, להתרחק ממה שקרה לי ואז לחזור לזה. הבנתי שדווקא הרחוק הוא הקרוב החדש. כתבתי מתוך כאב הרבה פעמים, אבל יש שם גם המון תקווה".

עוד הוא הוסיף: "זה מההתחלה היה על השולחן, וידאתי עם הבחור שעשויה להיות ביקורת, והוא אמר שלא אכפת לו. שהוא הולך על זה ואז הערכתי עוד יותר. אמרתי שכנראה יש משהו באמת בסדר בחומר שלי שהוא מאמין בו ולוקח את הסיכונים – והוא חטף". בתקשורת הירדנית כינו את הסיפור "אירוע חסר תקדים".

תגיות:ישראליירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה