חדשות בריאות

מחקר חדש: ארבע וחצי דקות ביום של הליכה נמרצת מפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן

המחקר שנערך בבריטניה, במשך מספר שנים, הצביע על כך שגם עלייה במדרגות והליכה בעלייה במהלך שגרת היומיום, למספר דקות, מסייעות למנוע מחלות קשות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בבריטניה, קובע כי שילוב של פעילות גופנית נמרצת, במשך כמה דקות בלבד בשגרת היום, עשוי להספיק כדי להפחית משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן. המחקר הוצג אתמול (רביעי) על ידי האגודה למלחמה בסרטן.

החוקרים בחנו נתונים של 22,398 מבוגרים בבריטניה במשך כ-6.7 שנים בממוצע. המשתתפים דיווחו כי אינם מקפידים על ביצוע פעילות גופנית כלשהי, למעט צעידה רגלית אחת לשבוע או פחות. משתתפי המחקר ענדו על היד מדדי תאוצה שבעזרתם נמדדו פרקי זמן קצרים של פעילות נמרצת, כמו עלייה במדרגות, הליכה מהירה מאוד, הליכה בעלייה ועוד, במהלך שגרת היומיום שלהם. המדידות הראו כי רוב הפעילויות הנמרצות שביצעו נמשכו דקה או פחות.

במהלך תקופת המעקב התגלו 2,356 מקרים של סרטן בקרב המשתתפים. בניתוח הנתונים ולאחר נטרול גורמים אחרים נמצא כי פעילות גופנית נמרצת, הנמשכת לפחות 3.6 דקות ביום, קשורה לירידה של 18-17% בסיכון לחלות בסרטן, לעומת היעדר ביצוע פעילות נמרצת. עוד התגלה כי כ-4.5 דקות פעילות גופנית נמרצת ביום נקשרה לירידה של 20% בסיכון לחלות בסרטן.

אירה טולצ'ין, מקדמת הבריאות באגודה למלחמה בסרטן, הסבירה כי "מתוצאות המחקר התצפיתי עולה כי גם פעילות גופנית נמרצת למשך זמן קצר יכולה לתרום להפחתת הסיכון לסרטן. מדובר בחדשות דרמטיות שיכולות להפוך להמלצה בריאותית של ממש. אנחנו קוראים לציבור בישראל, לשלב פעילות גופנית בשגרת היומיום ולהגביל את זמן הישיבה, כדי להפחית את הסיכון לסרטן. במקביל חיוני לשלב לצד הפעילות הספורטיבית גם תזונה בריאה".

בנוסף, כאשר הנתונים במחקר החדש נבחנו רק ביחס לסוגי סרטן שנחשבים קשורים להיעדר פעילות גופנית, נמצא כי 4.5 דקות של פעילות נמרצת היו קשורות לירידה של 31% בסיכון לחלות בסרטן. קטגוריה זו כוללת 26 סוגי סרטן, בהם סרטן ריאות, סרטן הכבד, סרטן המעי הגס, סרטני ראש וצוואר וכן סרטן דם מסוגים מסוימים.

תגיות:בריאותהאגודה למלחמה בסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה